Först så är ID.3 GTX den enda av Volkswagens GTX bilar som inte är fyrhjulsdriven Volkswagen hintar åt att ta tillbaka GTI på vissa Performance versioner något som puristerna högljutt är emot “det finns ingen Injection i en EV” hävdar dom personligen stör jag mig inte på det om en GTI verkligen blir en körgladare version av bilen
Jag gillar verkligen face liften på ID.3 borta är knölen på huven dom trista dekalerna på C-stolpen och den nya fronten är helt rätt dessutom har man styrt upp färgval på lister Interiören med sina ny materialval är ett ordentligt lyft bilen känns mer färdig
326 hästar på bakhjulen är inte fy skam med tanke på att en 1985 Porsche 930 Turbo aka The Widow Maker hade 300 hästar men den behövde inte släpa på 2000kilo Kunde man stänga av anti sladd och anti spinn (visst man kan dra en säkring men med vilka följder) så vore detta en riktig höjdare för buskörning Till vardags hemifrån till affären så är den som vilken ID.3 som helst lättmanövrerad med härlig vändradie och stora glasytor
DCC chassit upplever jag för första gången i en GTX som mer finjusterat styvt och förtroendeingivande från mjukt till styvt inte alls stötigt och stummt Jag vet inte om bromsarna är uppgraderade för på ID.3 Pure lyckades jag överhetta dom men inte här inte
Nya infotainmentsystemet med ny hård och mjukvara och lite större skärm är trevligt men IMHO lite gyttrig som tur är kopplar Android Auto upp innan man hunnit lägga i D och det är allt jag begär
Ett par grejer som inte tilltalar mig bilen var röd helt fel färg det finns en otroligt snygg mörkgrön på ID.3 men går inte att få på GTX Glastaket som tyvärr är standard men värst är framstolarna som både ser ut som och är lika bekväma som en gamingstol från Webhallen varför? Och alla töntiga röda accenter i en för övrigt sober mörk klädsel
Den här bilen om 3 år med 4-5000 mil på mätaren för runt 250.000 skulle kunna vara en herre jösses kul liten bil jag skulle byta ut 20" hjulen mot lätta 18" fälgar med 55 profil Michelin Pilot Sport bättre bromsklossar och bromsvätska vet inte riktigt hur DCC skulle reagera på 40mm sänkfjädrar men det vore ett givet val sen behöver den gå på diet fram och baklucka med spoiler finns i carbon fiber och framskärmar är på G vill man gå all out är ett rear seat delete kit även det på G och stolarna ett par OG GTI Recaro skulle kunna lösa det
Sign me up