2026 Ford Explorer Premium Extended Range AWD

Jag hade bestämt mig för att inte köra bilar över 1800 kilo under 2026 men så kom det ett SMS “sugen på en vecka med en Ford Explorer” så va fan har inte kört den och alla bara gnäller “Det är ju en MEB bil" så upp till bevis

Den var i princip utrustad Extra Allt i en otroligt läcker Platinum Metallic (sa en som bara avskyr gråskalebilar) tonade rutor 20” hjul Matrix belysning och en otroligt lyxig känsla i inredningen Det är någon sorts konstläder men känns mycket bättre än VW veganläder Elektriskt justerbara stolar massage i förarstolen men inte ventilerade

Visst man känner igen MEB i inredningen men efter två MEB bilar trivs jag med det och så har den ju Android Auto Inredningen är väldigt ombonad om än lite mörk med genomgående svart och gråa nyanser

Körmässigt är den väldigt lik ID.4 tyvärr har Ford valt att inte gå med VW DCC Chassi utan utvecklat stötdämpare och geometri i Ford anda Den känns lite stumm men inget man direkt stör sig på men som en familje SUV skulle den vinna på ett DCC Chassi Det är en redig klump på 2.2 ton men känns stadig på vägen Det är inte direkt en Sport SUV utan mer en cruiser som man lätt skulle kunna dra ner på kontinenten med hela familjen och hund Har en B&O stereo som låter riktigt bra

Tydligen har dom sänkt privatleasingpriserna men jag har också hört att det finns en hel del "money on the hood” om man köper en Ford har tydligen svårt att få ut dom vilket jag inte förstår

Att det är en MEB under är absolut inget negativt i min bok

2 gillningar

Hade jag sett framför mig att jobba tre år till , så hade en sån stått högt upp på listan över tänkbara privatleasing alternativ . Snygg bil som jag tyckte att jag satt bra i på senaste Elbilsmässan .