Hejsan!
Alla mina kollegor med en VW har problem med appen sedan ett par dagar. Den verkar inte koppla upp sig som den ska. Är det någor ni som kör VW har liknande problem?
Jag har en ID4 MY25 och har inga problem med appen.
2024 ID.BUZZ appen funkar som den ska
Vet inte om du kan ha någon nytta av denna sidan?
Häromdagen när jag körde såg jag att jag inte hade 4G utan bara E. Kanske är något strul på grund av det?
Jag har samma problem med min id4. Ingen uppkoppling av bilen, visas E och inte 4G brevid internet ikonen i bilens display. Finns en id4 Sverige grupp på Facebook och massor av folk har skrivit om problemet där och även andra märken inom VAG är drabbade. Dock har jag inte sett att Volkswagen gått ut med någon officiell information vilket är dåligt. Ett scope för @Esse eller @cgullin att titta på? ![]()
Kanske ett scoop i klass med när @Esse undersökte Jihad Mohammad. ![]()
Taget!
@BunkanAndy Se följande inlägg (TL;DC: Det skall vara löst innan veckan är slut).
Tack!!!
Cupras kundtjänst hade ingen aning om vad som var fel och ville att jag skulle återställa bilen, ominstallera appen, åka till månen osv ![]()
Det är ju väldigt konstigt faktiskt.
Täcks det av garantin? ![]()
Inte på Cupra! I KIAs för det säkert ![]()
Ja jag skrev ett svar till dom att ni kan ju skicla det här klippet till era kunder som har samma problem och länkade till ditt klipp ![]()
Har också haft problem senaste 2-3 dagarna med uppkopplingen till min ID.3. För upp felmeddelande och i displayen ser det ut som den bara har täckning till Edge. Vi lunchtid idag uppdaterades status i appen tillfälligt men sedan har det legat nere igen. Känns som felet ligger på Volkswagen. Audi bilar var väl också drabbade för några veckor sedan så det hoppar väl igång snart igen.
Inga problem den här gången.
Ett par månader sedan kunde jag inte logga in i appen under några dagar men kollegan som också åker ID.7 kunde.
VW skriver också om det.
Nu är uppkopplingen tillbaka ![]()