Provkörde en 2024 Q8 etron 55 S line När jag kom upp i 100km/h så hörde jag ett högt och bullrande motorljud, som en bullrig fossilbil med kraftig motor. Tittade i backspegeln och såg en motorcykel. Det måste vara den tänkte jag först. Men icke, ljudet verkar pålagt. Kämpade med att gå in i menyerna men hittade inget. Söker på nätet men hittar inget.
Jag kan förstå att det behövs ett pålagt ljud i låga hastigheter men visst måste detta ljudet gå att stänga av på något sätt? Gillade bilen (förrutom att jag förväntat mig mera av B&O tillvalet) men varför vill man ha ett sådant oljud när poängen med Q8 bla är tystnad?
1 gillning
Var det inte dom som hade problem med motorer det borde @Esse ha koll på
Min Q8 MY24 går tyst och fint på motorväg.
Den funktionen finns inte original, har tidigare ägare byggt något eget?
Det finns Hastighetsberoende volymanpassning på Radion.
Kan du lyssnat på något med motorljud?
Fotgängarvarnaren slår av vid 40 km/h och hörs inte mycket inuti bilen.
Nja, Audi är lite märkliga och vill bestämma åt dig, det ljudet går inte att stänga av, iaf inte när jag körde den för typ 2 år sedan. Märks mest i dynamic, var det körläget du hade vid tillfället? Comfort är det inte alls lika tydligt.
Jo fast då låter de inte – de dör i tystnad 
Q8 e-tron har inget adderat motorljud så som e-tron GT samt A6 och Q6.
Det verkade finnas i alla lägen, möjligen lägre ljud i comfort. Märkligt det hela kan ju vara att förra ägaren hittat på något även om det verkar osannolikt.
Haha gick tillbaka till min recension och där klagar jag också på det höga motorljudet, till och med det som fick bli titeln i videon
synd att man inte löst det!