Hej!
Det börjar bli tid att leta efter ny förmånsbil. Kör idag en Polestar 4 som jag överlag är väldigt nöjd med men det skulle vara kul att prova något nytt efter ha kört både Polestar 2 och nu Polestar 4.
Vi har som gräns 14 pbb (828 800:-) att välja bil för men får lov att gå upp 1,5 pbb men då får man ett nettoavdrag vilket man helst vill undvika.
Kravet är att bilen kommer med vinterdäck och dragkrok.
Känns som det händer mycket och det kommer mycket nytt hela tiden. Jag är på jakt efter en större bil. Har sneglat på EX60, IX3, Zeeker 7X, Mercedes GLC… även nya Polestar 4 kombi skulle vara intressant om det inte vore för att de förmodligen kommer ligga kvar på samma plattform och därmed långsammare laddning.
Någon som har något bra tips i prisspannet ovan? Någon som har koll på om det ges bra rabatter på BMW och Mercedes? På Volvo har vi 8,5 % på bil och 10% på tillbehör/tillval.
Tack på förhand!