Nu fick jag med det i den begagnade i5:an som vi har köpt, men jag tycker det är lite eländigt faktiskt. Jag förstår inte alls charmen med glastak.
Som någon skrev, kallt på vintern och varmt på sommaren. Och känns osäkrare vid en trafikolycka också.
En krock med älg gör jag hellre i en bil med ett plåttak…
2 gillningar
Ett litet tips och erfarenhet från en som fått byta två glastak Åk till närmsta folierare och be dom dra en remsa svart eller klar PPF (tjockaste filmen) på 5 till 10 cm från skarven mellan vindruta och glastak uppåt det är där 80% av alla stenskott hamnar och då slipper du ett sprucket glastak och en dyr självrisk Vi gjorde det på alla Peggor med glastak före leverans
Jag har hört att Bilprovningen sätter 2or på spruckna glastak nuförtiden
1 gillning
Är det någon som kör en c40 recharge? Hur är det med det panoramataket? Är det irriterande att inte kunna stänga för?
Personlig smak, så du behöver testa. Vi föredrar bilar utan gardinener, kanon att få in ljus och rymdkänsla.
(Volvo C40 och EQS)
Gardinerna är ju perfekta i och med att man kan bestämma om det ska vara öppet.
Jag blev så positivt överraskad att min nya i5 hade det. Hämtade pärlan i går. 
2 gillningar
Har kört en ec40 nu i 1.5 år och ca 4000 mil. Vi har nog aldrig störts av de utan ser glastaket mer som något trevligt som gör att kupen känns öppen och ljus.
Man precis som du så var jag lite tveksam innan vi köpte den, trodde de skulle bli varmt och för mycket ljus på sommaren men som sagt de blev väldigt bra..
Med detta sagt så kan jag inte heller säga att jag skulle sakna glastaket.
Nån som har erfarenheten av ljudet i en plus modell? Alltså inte harmon kardon
Japp jag kör en plus och är väldigt nöjd med ljudet.. sen är de såklart så olika vad man tycker är bra ljud så du behöver nog nästan lyssna själv.
Men oavsett jag tycker de är klart tydligt ljud, bra bas men de är ju liksom inte överdriven bas.
Men du är nöjd med bilen i övrigt? Jag har hakat upp mig på en ultimate men kanske lätt skulle kunna duga med en Plus som första elbil?
Jag har en plus med 360 kamera.. jag är grymt nöjd och tycker den har allt jag behöver.. eller nja.. hade gärna haft matrix ljus men de är nog alltid ett tillägg även för Ultra.
Är det nån här som kör på samma däckdimension fram och bak även fast rekommendationen är att köra olika?
Finns nog många som har samma dimension på både fälgar och däck på sina vinterhjul för att kunna rotera. Så borde inte vara något problem med sommarhjulen?
Gäller bara att skaffa två fälgar först med samma mått som framfälgarna.
Jag är också intresserad av svaret från någon som gör så 
Montera aldrig andra däckdimensioner än vad bilen är typad och godkänd med det står i dörrkarmen på förardörren Vinterdäck är undantagna dom stora däckfirmorna Vianor Euromaster mfl. har rekomendationer för din bil
Det är just den här kommentaren som jag är nyfiken på, jag hör både det ena och det andra sen dyker en sån här kommentar upp. 
Vad är syftet med olika dimensioner?
Det är ju 19 tum på alla fyra. Är nog sällan man kör olika mått på fälgarna väl?
Det skiljer på bredden på fälgarna.
Det är bredden som skiljer och ET som placerar hjulen på axeln (förenklat) och är en del av styr och fjädringsgeometrin 19 och 20-tums fälgarna har alla olika bredd och ET 20-tum är bredare för att lägre profil på däcken skapar ytterligare geometriändringar Jag tror nog att Volvo har räknat på det både en och två gånger och ska vi verkligen ifrågasatta det?
Dagens bilar (speciellt EV) har pågrund av vikter som skjuter i höjden gått mot att ha bredare däck och olika bredd bak och fram dom har också mycket mer effekt och därför är bredare bakhjul att föredra medan för att hålla rullmotstånd och aerodynamik lågt så är framhjulen smalare
Jo det finns bilar med olika storlek på fram och bakfälgar mestadels hypercars tex Porsche GT2 GT3 och GT4 har olika dimension på bredd och höjd fram och bak i vissa utrustningsutföranden På 80 och 90talet var det mycket vanligare DeLorean hade 14” fram och 15” bak som exempel
Läs i dörrkarmen vad tillverkaren typat och godkänt bilen med och lita på att dom har gjort rätt
För mig som hela livet har roterat hjulen för att få ett jämnt slitage, bättre väghållning och att byta alla fyra däcken samtidigt är denna nya “trenden” mycket dålig.
Jag letar faktiskt efter en bil med samma dimension på alla fyra hjulen, eller så ordnar jag det själv med andra däck och fälgar.
Att ha bästa däcken bak lär bli problem numera annars.
Men rent generellt så skulle det funka att bara byta fälgar och däck för att få samma runt om? Det bör ju kvitta egentligen.
Det är ju olika ET på fram och bak fälgarna som kan ställa till det med distans mot bromsar men främst fjädrings komponenter
Men det blir ditt problem att lösa