Hej.
Är i tagen att byta tjänstebil den närmsta tiden. Har en ID4 GTX idag.
Nu står valet mellan en Polestar 4 DMLR och en Audi A6 avant e-tron (bakhjulsdrift med lilla batteriet.)
Hur skulle ni välja som provkört båda?
Hej.
Är i tagen att byta tjänstebil den närmsta tiden. Har en ID4 GTX idag.
Nu står valet mellan en Polestar 4 DMLR och en Audi A6 avant e-tron (bakhjulsdrift med lilla batteriet.)
Hur skulle ni välja som provkört båda?
Jag skulle välja en ID7 GTX, om jag letade bil i den storleken. Av de två du nämner så hade jag valt A6, men ID7 är rymligare och jag har lite (eller mycket) svårt för Audis pianoplast, ger inte den premiumkänsla som man borde få i en Audi.
Jag får en känsla sv att Polestar fortfarande kämpar en del med att få en del saker att lira, som t.ex. snabbladdning, vilket får mig att känna mig tveksamt inför P4.
Ja, det var mina €0,02. ![]()
Tack för synpunkter. Är väl snabbladdningen på P4 som jag är tveksam till i en annars väldigt skön bil att köra. . Ska låna en A6:A på onsdag så jag får se hur den känns.
Jag har varit inne på ID7 men har haft 3VW på raken så jag är lite sugen på något nytt.
Jag hade nog valt A6 med det jag vet idag. Visst, interiör och så men A6 går mjukt och fint, ligger härligt på vägen och laddar snabbt, man kan lita på att den gör det. Polestar blir lite mer wildcard och det tycker jag är illa nog när priset är som det är. Audin känns som det tryggare valet då.
Ja jag får fundera. Gillade verkligen att köra P4 och man får väldigt mycket utrustning jämfört med A6. Men jag hade lite svårt för alla varningsljud i P4. Hastighet samt trötthetsvarningen.
Blir inte P4 avsevärt billigare än en A6? Jag hade tagit en P4, nu var det ett år sedan jag var och kikade på A6 men kan inte se något förutom laddhastighet som talar för den. Infotainment, drivlina, kupéutrymmen och utrustning är bättre i P4. Det enda som skulle tala för en A6 enligt mig är 40/20/40-delningen av bagaget så man slipper takbox.
Ja jag kanske nojar lite mycket över laddhastighet. Är inte jätteofta jag laddar ute. Jag får ta ett beslut efter att jag provkört på onsdag.
Om du snabbladdar sällan, speciellt vintertid, så skulle jag se förbi det om bilen i övrigt tilltalar dig och är prisvärd. Kom ihåg att Polestar är medvetna om problemet och planerar att införa batteritemperatur i infotainment.
Min erfaren het är att den där trötthetsvarnaren har en förmåga att plinga mycket när man är ute och provkör eftersom man har fullt upp att leta efter saker och se sig omkring i kupén. Brukar lägga sig när man är “hemma” i bilen.
Hastighetsvarnaren stänger du nog av med rent muskelsinne efter ett tag, min är avstängd innan jag är ute ur garaget på morgonen. ![]()
Jag nojade mig också över detta. Det var absolut trevligt att inte behöva vänta på bilen en enda gång när vi körde ToR till Italien i somras, men ingen av oss hade tagit skada om vi vil vänta 10 eller 15 minuter här och där. Sedan dess har jag snabbladdat 4 eller 5 gånger och oftast bara snabba stopp för säkerhetsskull.
Svängde förbi Volvo som börjat sälja Polestar…provsatt en 3’a och 4’a.
Stolar i bästa Volvo-klass, det är värt mycket i min bok.
Oaktat de barnsjukdomar de ev har, Polestar är på G!
Skulle valt Polestar av dessa
Av dessa två känns Polstar 4 så sjukt mycket mer premium än Audin, och mycket av det beror på att A6 på el inte ens har i närheten av den kvalitet A6 ICE har, hela audikänslan känns som bortblåst.
men skulle jag valt en P4…inte en chans. ![]()
Hade ett långt samtal igår med garagegrannen som bytt från en P2 och han saknade sin gamla bil.
Frågade bla om laddning då han kör ganska mycket och ”laddar som en jäkla åsna” var kommentaren.
Hela 400v äventyret för Zeeker, Volvo, Polestar oavsett platform verkar vara helt misslyckat, även om EX90 verkar vara absolut sämst så känns det som att P4 inte ligger så långt efter.
Nej för skulle jag inte lägga en krona faktiskt. ![]()
Tack för all input.
Gjorde en helomvändning förra veckan och beställde en EX60, P10 istället.
Hoppas att det blir bra men lite läskigt att köpa obesett ![]()
Grattis, låter som ett klokt val! Blev den dyrare än de andra två?
Nej ungefär samma som P4:an. Audin blev mycket dyrare om man skulle ha samma utrustning.