Elbil med stolar som har riktiga nackstöd?

Jag är på jakt efter en ny bil där nackstödet är just ett nackstöd och inte bara ett krockskydd i stolarna fram, speciellt i passagerarsätet då jag efter en svår whiplashskada inte kör speciellt mycket längre utan min fru som är yrkeschaufför sköter den biten. Vi är båda tämligen breda över axlarna så det behöver vara lite rymligt i kupén till skillnad från den Niro EV som vi har i dag det behöver också vara större bagage. Tips på modeller eller märken att prova mottages tacksamt. Skall också sägas att jag håller till i Sundsvall så alla återförsäljare finns inte i närheten. Vi laddar hemma, kör ca 2500 mil per år frugan pendlar 16mil till jobbet.

Citat

Har ni möjligen kikat på Hyundai IONIQ 5?

Ja, vi har tittat både på Ioniq5 som jag tycker är typ lika stor som vår Niro EV och på Nissan Aiyra.

Det där låter ju som att uppsöka ÅF och provsitta allt som finns tyvärr är det nog så att ju dyrare lyxigare ju större chans att hitta en bra komfort i passagerarsätet

På rak arm baksätet i BMW i7 är magiskt

Lycka till

Bilen är stor men nackstöden är nog marknadens bästa, nästan onödigt bekväma utan massa extraflärpar och stora kuddar.
Mjuka, följsamma, luftiga och HELT inställbara.

Kia EV9. :face_with_peeking_eye:

Men mindre syskonen EV3 och 6 har likande nackstöd men där är jag inte helt 100% hur pass justerbara de är horisontellt.

I den bilen är det mesta magiskt :heart_eyes: ja förutom priset…