Ex60 TCO och förmånsvärde

Jag är tjänsteman och jag får välja elbil inom ett par märken för 9500kr i TCO.

När ex60 presenterades för 689k trodde jag att det var kört.

Id7 gtx är i typ samma prisklass och den får plats i min TCO om jag betalar 30k netto från egen ficka, något jag inte var villig att göra.

Nåväl, ber om offert på id7,ex60 och som backup Kia ev5.

Min förstahandsval är ex60 även om det bara är en p6.

Döm till min förvåning så får en P10 plats i min TCO även om den bara är utrustad med drag, gummimattor och i ICE white.

Förväntat förmånsvärde enl leasingbolag blir 7000kr

Offerten från Volvo till vårt bolag hamnade på 672k för en vit P10 med drag, gummimattor och tonade rutor.

Jag har skickat in en beställning och väntar på bekräftelse

4 gillningar

Kul och grattis! Det visar ju på att Volvo verkligen vet vad de gör med prissättningen på EX60. För Volvos kunder är det inte avgörande vad som står på prislappen utan leasingkostnader.

Tolkar dig som att det är ett klassiskt tjänstebil-upplägg och att du även nyttjar bilen privat? Vad är det som ingår i TCO på 9500kr?

det är en förmånsbil så jag kör den privat och i tjänst. Får betala för laddning själv och för 9kr milen i tjänst men det kanske handlar om 500 mil per i tjänst och förmodligen startar jag hemifrån och kanske behöver ladda 1-2 gånger på resan på offentliga laddare.

Tror definitivt att EX60 kommer bli en riktigt populär förmånsbil.

1 gillning

Hoppas man själv får möjlighet att beställa en men osäker om arbetsgivaren kommer ge en möjligheten under året.. ska byta senast i januari.