Förmånsbil - ge mig tips!

Har fått förmånen att ta ut en bil i jobbet och är nu i stadiet där jag ska ta in offerter. Har varit inställd på Tesla men de godkänns inte av min arbetsgivare. Samma gäller för kinesiska bilmärken.

Letar efter en lite större bil då jag har småbarn och vi åker relativt ofta på bilsemestrar. Är inte inne i premiumsegmentet utan försöker hålla det till ”mycket bil för pengarna”.

Tacksam för alla tips!!

Är det en ren förmånsbil eller annat upplägg? Utgår från att du har vissa ekonomiska ramar att förhålla dig till. Generellt är alla MEB-bilar prisvärda lagom-bilar om man inte behöver något extra. Vilken som passar bäst är lite utifrån behov och smak, jag kör ID4 nu då den passar vår familj bra. Samtliga har även uppdaterats lite till kommande årsmodell, men VW dröjer med riktiga uppdateringen till slutet av året.

Tack för svar! Glömde skriva att jag har haft en Skoda Enyaq 2023 hos tidigare arbetsgivare och var nöjd med den. Den ligger med i tanken men hade varit kul med något nytt också. Har inga särskilda ekonomiska ramar att förhålla mig till men försöker rätta mig efter hur bilflottan ser ut på företaget idag och då är nog runt 700 000 en rimlig summa att utgå ifrån.

BZ4X Touring? Stor och rymlig och inte premium.

Såg Gullins video på den, mycket intressant! Frågan är om Subaru e-outback är ännu mer intressant om man ändå vill ha awd?

Subaru har lägre pris men Toyota har 0% ränta och antagligen högre restvärde! Funderar du på den ena så ta in offert på båda. Exakt samma bil :slight_smile:

Tack för info, det ska jag göra då! Vet du när bilarna börjar levereras? Om det är samtidigt för båda?

Toyota kommer här i juni, man verkar kunna få bil i juli-aug om man beställer nu. Subaru har jag ingen koll alls på i nuläget.

Kanon, stort tack för svar!