Har jag köpt en elbil?

När vi hade gården hade vi en insane workhorse som drog tunga hästsläp körde ut foder och vatten i hagarna tog sig fram över stock och sten startade ALLTID vare sig +30⁰ eller -30⁰ den var som en kompis som alltid fanns där när man behövde John Deere Gator 6x4 med Yanmar diesel Den var från mitten av 90talet och började se bedagad ut så den följde med vid försäljningen tydligen har nya ägaren gett den en ordentlig uppfräschning och den kommer nog leva vidare till det inte finns diesel längre

Jag har saknat Oh Deere men dom är så otroligt dyra (+200K ny 140-160K beggad) att jag inte kunnat motivera ett köp har pratat med lokala John Deere ÅF att hålla ögon och öron öppna för en begagnad till ett vettigt pris och förra veckan ringde han och hade precis vad jag ville ha en John Deere Gator 4x2 TE Electric Den har gått 4 år på en nu kursad golfbana och inte blivit så väl behandlad men den är frisk i drivlinan Den fick i höstas en uppgradering från Blybatterier till Lithiumbatteri längre räckvidd lägre vikt (och riktigt dyrt) har USA CDI med Switch 22km/h laglig 50km/h olagligt (precis som moppeknattarna har) Ett par nya stolar en ny ratt nya däck och en heldag hos rekondaren sen kan man visa ett foto av den

Den står i Norrland så antingen krokar jag på bilsläpet på ID.BUZZ eller så lånar jag en diesel XC70 och åker och hämtar den Har inte bestämt om jag ska ha den himmavid eller ta ner den till Italien som en shopping cart

Som dom ser ut när dom är nya och fina

Mandelman har en riktigt skönt sliten/patinerad en som han och Marie ibland tar upp till Lilla Viks Golfklubb för lunch

1 gillning