Jag uppfattar att priset sänkts drygt 50.000 kr. Är det någon som vet mer? Har man tagit bort utrustning, är det tillfälligt för att öka försäljningen i årsslutet…?
Som jag har förstått det säljer man ut lagerfordon av LWB SWB & GTX personbil ID.BUZZ sen pågår diskussioner internt om den återvänder under 2026 eller om man kommer att satsa på storsäljaren ID.BUZZ Cargo och fokusera på Nya e-Caravelle och Nya e-Transporter som EV för massorna en inte lika vattendelande design utan mer som Caravelle/Transporter alltid varit
ID.BUZZ personbil var aldrig planerad som volymfordon utan mer livsstil Cargo har fått ett varmt mottagande av hantverkare och som servicebil och lär nog leva vidare
Den som lever får se men definitivt köpläge på 2025 ID.BUZZ
Jag tror att en del av förklaringen stavas Kia PV5.
Enligt en nyligen mottagen offert på en LWB är priset just nu sänkt med drygt 40 papp. Om jag förstod försäljaren rätt uppstår denna prisrabatt genom att Edition-varianten av id. buzz nu åter är tillgänglig vid nybeställning. Kampanjen gäller fram till sista april.
Återigen med reservation för att jag kan ha missuppfattat saken, men jag förstod det så att det under hösten funnits ett antal lagerbilar som man velat bli av med, vilket nu till stor del uppnåtts. Därför har Edition-varianten nu introducerats på nytt.
Innan du skriver under på sträckande linjen ta ett snack med säljaren Volkswagen erbjuder en hel del rabatter om man är medlem i organisationer föreningar fackförbund etc Jag har för mig att vi landade på 17.000 i rabatter efter genomgång av listan Jag vet inte om det gäller prissänkta bilar men det kostar inget att fråga
Lycka till med din ID.BUZZ
Förstod ungefär samma från vår säljare. Tydligen lite mer “edition-sänkning” på den korta än den långa (-67.600 på den korta inkl moms).
Tack för tipps - ska kolla ![]()
Hittade detta:
det finns några bolag-/medlems- och fack-relaterade rabatter som kan ge dig billigare pris på en ID. Buzz, även om de inte är superstora jämfört med vanliga kampanjpriser. Här är vad som går att hitta just nu (2025-slutet): Lantbrukarnas Riksförbund+1
Medlemsrabatt via Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
Som medlem i LRF får du samköpsrabatter på Volkswagen-bilar, inklusive:
-
ca 4 % rabatt på ID. Buzz (personbil)
-
ca 4 % rabatt på ID. Buzz Cargo (transportbil)
Rabatten gäller vid inköp av ny bil genom LRF:s samarbetsavtal med Volkswagen och kan även gälla extra utrustning. Lantbrukarnas Riksförbund
Detta är ett exempel på hur ett medlemskap i en organisation/fack/förening kan ge fördelar vid bilköp.
Medlemsrabatt via Byggföretagen
Medlemskap i Byggföretagen öppnar för rabatter på ID. Buzz Cargo och e-Transporter genom deras avtal med Volkswagen – utöver statlig klimatpremie. Medlemsrabatt Byggföretagen
Det är snart två år sedan vi fick våran ID.BUZZ men kommer jag ihåg fick vi LRF DHR Finansförbundet och någon till rabatt Vi har en höjdare till säljare (som nu när dom inte har provision längre) grävde ordentligt bland dokumenten kanske därför han fått leverera 2 bilar till oss och har en till på beställning
Förut fick man som privatperson rabatt om man var medlem i DHR men Volkswagen har tyvärr slutat med den rabatten.
ID.BUZZ är skiiiitcol, det är inte andra liknande bilar.
Lite sorgligt då Buzz:en startade med att presenteras som en amerikansk retro och framtids-dröm… Hoppas på rejäl uppgradering och re-start-27..,
Vill man ha en klassiker, så är det väl bara att vänta tills BYD tar fram en och stämplat dit Made In Kina
Tydligen visade de upp ett gäng jänkarkopior m.m på kinesiska mässan i år. De aktar väl sig för att göra bilarna allt för lika orginalen, men det säljer väl antagligen bra med kinesiska jänkare antar jag ![]()
En clown sko kommer den med röd näsa
Seriöst vem skulle vilja synas i det där…..
in’t vet ja, men de verkar tillverkas iallafall. En del gamla jänkare ser bättre ut
Om man ser det rent logiskt praktiskt och ekonomiskt så borde VW satsa på e-Caravelle och e-Multivan som platform för att utveckla campers och MPV den är inte en lika vattendelande design och något som många OG VW Van Lifers och surfare känner igen sig i och som är ett riktigt bra alternativ där det finns firmor som Westfalia mfl som redan gör camping inredningar och utrustning till ICE och Hybriderna
Jag tror att ID.BUZZ blev lite för mycket för den stora allmänheten och kanske bara blir en blipp i Volkswagens bilhistoria trist kan man tycka men det finnas nog dom som kommer att säga “vad va det jag sa” med ett fånigt flin
Men kanske kommer den tillbaka…..
Vem vet, den kanske kommer tillbaka med SSP plattformen.
800V, lite längre räckvidd, V2L och campingläge och lite stripe, så har vi Buzz.ver2, den rätta hippiebussen ![]()
Nej
Detta beror mest på importullar och borttagna subventioner a la Trump.
Är väl 25% vill jag minnas.
På det att VW trodde de kunde ta premiumbetalt och att Buzz hade medioker wltp…