ID.Polo – priser och alternativ

Hoppas att VAG är förståndiga och gör panoramasoltak till ett eget tillval.
Bilar med sådant tak går helt bort för min del.

2 gillningar

Det lär det bli när bilarna går att konfigurera fritt – ingår bara i Launch Edition Style annars kostar det säkert som på ID.3 Neo dvs runt 13 500 kr. Det går inte i dagsläget att välja till Launch Edition Life

Vilket jävla överpris, sett till vad det är för bil och hur den kommer att användas.

Man får en fullmatad Kia EV2 GT Line med 7 års garanti, värmepump, V2x (inkl. adapter), 61 kWh batteri och valfri färg för 360.000:- utan prut.

Edit: Skulle stå 460.000:-

1 gillning

Nej det är för lilla batteriet och inte GT-line – Kias webbsida är väldigt otydlig vilken bil det som faktiskt konfas – men det är varianten med större motorn som ironiskt nog har de mindre batteriet (42,2 kWh) och absolut inte GT-Line.

Men den med större batteriet kommer heta Long Range eller GT-line när den väl släpps till försäljning.

My bad, det skulle stå 460k. Skyller på korvfingrar!

Gott med korv om inget annat!

Men då kan man ju säga att priset är ungefär samma för de båda fullutrustade varianterna – Polon har emellertid 9 kWh mindre batteri. Dock har de ungefär samma räckvidd – troligen på grund av att Polon är lägre.

1 gillning

Toppvarianten är helt klart mest värd sina pengar.

Trend är verkligen inte en seriös konfiguration.

1 gillning

Mm

Jag var lite sugen på denna bilen men känns som priset blev högra än vad jag förväntade mig eller vad tycker ni andra?

2 gillningar

Fattar inte hur VW tänker, hur kan man ha trend för 320k som ”kommer sen” men billigaste att beställa kostar 430?

1 gillning

Helt galna priser. En Style hamnar på närmare 500K med utrustning/tillval jag vill ha.
Undrar då vad en ID. Cross kommer att landa på som jag är intresserad av?
Kanske Volkswagen har blivit för dyra numera?
Avvakta med elbil några år till?

Spontant alldeles för dyr. Vi får väl se vad leasingpriset kan bli? Ravalen kostar ju 3700 med första förhöjd på tio tusen. Alternativt då 4000 jag vet dock inte vad den kostar på “nästa” nivå i leasing priset.. får väl höra med Toveks.

1 gillning

Har ställt frågan till ÅF.

1 gillning

Nu har ID.Polo GTI visats upp och med den får vi 166 kW effekt (WLTP 424 km), DCC-chassi samt interiöra och exteriöra GTI-detaljer.

Volkswagen har alltså valt att lägga plattformens starkaste motor på GTI-varianten – denna fins också i Cupra Raval VZ.

1 gillning

Sen är det bara priset kvar.
GTI är förbaskat läcker :grinning_face:

Tyvärr hamnade den norr om 1.5 ton

Jag skulle vilja ha den utan DCC med lilla batteriet och utan panoramatak men det verkar vara något år bort om ens möjligt Har blivit lovad en provkörning av Launch Edition om några veckor i Milano så jag kommer varken säga bu eller bä innan jag kört den

Lutar mer och mer åt Honda Super-N

Och troligen norr om 400 000 med… elände om man gillar GTI