Har blivigt tvingad ha bilen parkerad 1 månad på grund av operation i knät
Google fram att 55% är bra nivå för batteriet.
Men hur går det med 12 V batteriet?
Efter 6 dagar gick den ner till 54%
7 dagar till 53% med after bara 3 dagar till fick jar ett medelande i appen.
Jag har en ID.7 tourer
Den sa att vi kommer att tappa kontakt med bilen om du inte slår på Optimerad batterianvändning.
När jag gjorde detta var appen sedan tyst.
När jag senare när 7 dagar gått och den visa 52% öpna ja huven och mätte 12V batteriet
13,7 V så då laddades 12V från högvols batteriet då en bly ack max kan ha 12,6 V som full laddad
Så ID.7 med 55% borde kunna stå lätt kunna stå i 6 månader
Troligen hade den tappat mindre om du inte kört appen hela tiden, alla de funktionerna går på 12V batteriet
Jag skulle kontakta CTEK och fråga vilken 12volts laddare dom rekommenderar till 12volts batteriet på en EV Dom har ett flertal laddare för olika typer av batterier dom har också en snabbkontakt som monteras på batteriet och visar grön gul röd som en snabb koll Jag har CTEK laddare på mina motorcyklar och mina sommarbilar under vinterförvaring och har alltid kunnat starta dom när det är dax helt utan någon oro för döda eller överladdade batterier Har tillochmed monterat en snabbkontakt på min ID.BUZZ just in case…
Ska vara up front med att jag genom åren fått gratis från CTEK laddare och kablar så jag är väl inte 100% objektiv men för mig funkar det och jag är riktigt nöjd med deras produkter