Var inte min poäng heller. ![]()
Du får jämföra med EQdesignen som INTE
är Merca.
GL-designen är tveklöst en Merca medan EQ kunde varit vilken bil som hellst
Många nu runt över halvmiljonen!
Vi här på sydostkusten är just nu invaderade av resten av Sverige och elbilar fyller parkeringarna utanför loppisar Cafe glassbarer och butiker det är köer vid Circle K två laddstolpar Polestar 4 och Volvo EX40 är det i överflöd vita Teslor förståss Mercedes GL EQ och CL och en och annan G580 men man blir lika besviken varje gång en sån rullar iväg utan V8 mullret BMW verkar ha fått ut iX3 i ganska stora volymer och Volvo EX90 (utan Taxi skylten) verkar vara populära KIA EV9 med sin omisskännliga Boba Fett look är också väldigt populär den vinröda är en snygg färg
På förmiddagen när jag var hos Huset i Hannas Österlens bästa kaffe och barista för dagens första Cortado rullar det upp en pansrskeppsgrå i5 Touring med en färgmatchad Thule Vector takbox lågt över taket då höll jag på att sätta Cortado i vrångstrupen det var en bil man vänder sig om efter både två och tre gånger Tycker det är trist att Neue Klasse blir det nya BMW desingspråket när i4 i5 och i viss mån i7 är så otroligt klassiska BMW designer utveckling och förnyelse är inte alltid bättre
Högst personlig reflektion över elbilsinvationen i sydost
Tack, fortsätt skriva. Vi älskar bilar så bara berätta.
576k är prisvärt för en så pass bra bil. En Merca med bla 65mil och 22min 20-80%.
Och GLB 250+ för 620k med liknande spec.
Nu är BMW och MB på G rejält, kul.
Till och med 559 tkr för Advanced Edition. Visst är det ett bra startpris med tanke på kvalitet och specifikationer, men lite mer utrustning hade man velat ha.
Ja det är ju kruxet med Mercedes, som du nämner så räcker inte startpriset till riktigt. Inte ens när det är över basnivån. Jag brukar lätt kunna nöja mig med basnivåer och bara nåt extra som inte kostar så mycket i de flesta bilar, men så fort man specar Mercedes så drar kostnaden iväg.
Som jag sa tidigare, så är denna och GLB nog de som kommer sälja flest av de elektriska som nu kommit ut, men jag är ingen Mercedes människa heller, även om jag kanske skulle ha råd att köpa en begagnad Mercedes.
En praktisk svensson bil som jag inte behöver vara allför rädd om är nog mera jag som bil människa ![]()
När jag byggde den bil som hade tilltalat mig så landade slutpriset på ca 740K.
Nu är det ju ca 1 år kvar innan jag ska byta bil men är väl för mycket att hoppas på att den ska ha hittat ut på begagnad marknaden tills dess. ![]()