MG4 och åtgärder mot rost

Det jag tycker är sämre med MG4 är att det är öppet i karossen här och där. Sen är det en massa hål i ramen undertill brevid batteriet och där kommer det in sjukt mycket grus och sand. Där tänkte jag göra några strax lock att täcka hållen med Sen bak där motorn sitter kommer det in snö och sand grus som packas in mellan motorn och skyddet som sitter där. jag håller på att försöka göra bättre skydd under bilen och se till att det inte kommer in lika mycket sand grus och snö. Sen har jag hål i innerskärmarna fram där det kommer in en hel det. Har inte sätt att det nedersta hållet har något syfte för airodynamiken när det är inte håll framifrån i fronten. Har nog tömt ca 5 kilo grus i fronten på bilen. Någon mera Mg4 ägare som har samma problem som mig och försöker göra någonting åt problemet för att rätta sin bil från att rosta upp. Jag har dinitroll behandlat min bil. Hoppas höra från någon anan MG4 ägare och vad dom har upptäkt för brister. Ingen bil är ju 100% bra på allt.

Man ska vara försiktig med egna hittepålösningar för att mota rosten.

Räcker med att ”täppa igen ett hål” för att rostskyddsgarantin ska sättas ur spel.

Rost är generellt inte ett problem på moderna bilar särskilt inte som det var förr där en bil kunde va slut efter 1-2 år och det finns många många bilar genom åren som har rostat upp p.g.a underredsbehandlingar, vax och oljebehandlingar som täppt till ventilationshål och kapslat in skit genom skav.

Inget tyder på att MG skulle rosta mer än något annat. Känns faktiskt tvärt om på min ZS.

1 gillning

Man skall vara väldigt försiktig med biltilverkarnas hittepålösningar. Finns folk som är grymt mycket bättre och specialicerade på specialområden när det gäller bilar. Jag hade innan mg en Nissan leaf 2016 och den rostade upp totalt i balkarna. Så man måste göra vad man kan för att motverkar rost om man vill ha sin bil kvar. Annars så har man kastat sin investering i bilen i sjön. Men man gör ju som man vill med sin bil och sina pengar.