Går och funderar i tankarna på att slå till på den nya Tesla model y LR. Har idag en id5 PRO, från 2023 som jag är nöjd med överlag.
Däremot är suget efter bättre teknik, lägre förbrukning och lite mera innovation som gör att Tesla känns vettig.
Ni som har erfarenhet av bägge bilarna, hur hade ni resonerat? Jag kör en del, men laddar alltid på hemmaplan. Har inget behov av att den laddar snabbare eller dylikt.
För - nackdelar med nya Tesla model y ( inget politiskt snack - fokus på själva bilen )
För och nackdelar med Tesla känns tyvärr som ett ämne som dryftats mycket på olika ställen. Det jag har tagit till mig är att Tesla är mycket en smaksak, antingen gillar man det eller så gör man inte det. Givetvis är infotainment, utrymme och förbrukning bättre i en Model Y än i din ID5, men det är frågan om du uppskattar de andra egenskaperna eller inte. Om du aldrig snabbladdar kanske varken förbrukning eller utrymmen är helt avgörande? Ut och provkör säger jag, är du nöjd är det bara att slå till. Personligen hade jag valt en annan bil
Provkörde den idag, den nya model y. Rent krasst så är den bättre på teknik och jag utgår ifrån att den är ”snålare” än vad jag har idag. Men hittade ej förbrukningen:)
däremot så sitter jag skönare i min id5 än i Tesla, och det är mest avgörande.