Man har kunnat se ett antal spionbilder på nya id.tiguan (dvs den förmodade efterföljaren till dagens id.4) i pressen på sistone…
Någon som vet när id.tiguan lanseras och/eller när planerad produktionsstart är?
Man har kunnat se ett antal spionbilder på nya id.tiguan (dvs den förmodade efterföljaren till dagens id.4) i pressen på sistone…
Någon som vet när id.tiguan lanseras och/eller när planerad produktionsstart är?
Enligt TopCarElectric så ska den dyka upp i oktober 2026. Om det stämmer så gissar jag att produktion sätts igång i början av 2027 och leveranserna börjar strax före sommaren.
Jag är inte alls imponerad över den här uppdateringen och förstår inte varför Volkswagen gör den. När man jämför min ID4 med en Tiguan så ser ID4 så mycket mer modern och trevlig ut, Volkswagen har ju lyckats med elbilsdesignen på dessa bilar medans Tiguan har en konservativ och kantig design…
Håller med, Tiguan är inte kul. ID.4 har en roligare uppsyn, behåll den istället inkl namnet.
Och nu såg jag precis att VW ska skrota hälften av alla sina modeller ![]()
vi får väl se…
Jag tycker precis tvärtom om. Jag gillar inte ID4 över huvudtaget, Tiguan är så mycket mycket mer bil och snygg är den också. Är inte ensam att tycka så om man tittar på hur många som sålts.
ID Tiguan kommer att bli en storsäljare ![]()
Förra Tiguanen (generation 2) gillade jag skarpt både för utseende och egenskaper, hade 2 och det hade kunnat bli en tredje om det inte varit för leveranstiden på laddhybriden. När formerna rundades av tills generation 3 blev jag besviken, identiteten är borta och detsamma säger jag om Passat.
Att ID.4 uppdateras är naturligt, hög tid enligt normal modellivscykel. Men jag hoppas att VW då utvecklar en helt ny generation om de också väljer att byta namn, att fräscha upp designen och samtidigt byta namn blir lite urvattnat.
Håller med, Tiguan mk2 helt klart snyggast.
ID4 har jag aldrig gillat, den går helt bort hos mig.