Hej,
Här kommer mitt första inlägg i det här forumet.
Mitt ären gäller Qwello som jag anser missköter sitt uppdrag utöver vad som är okej. Dom har fått ställa upp sina laddstolpar på otroligt många extremt bra platser längs med våra gator i hela stan. Med deras prissättning är VERKLIGEN inte okej och jag vill höra vad ni anser om den. Har jag missat något eller är det dom som missköter detta så illa att man nog ska ta detta till högre ort och anmäla dem för att inte bidra till omställning nu när dom ändå fått möjligheten att ta plats på så många ställen här i Stockholm och kranskommuner.
Så.
Qwello tänker återinföra deras minutpriset dom hade innan sommaren men sänka kilowatt priset. Qwello hade innan sommaren en prissättning på 3,5 kr per kilowatt plus 0,25 kr/minut. Då kostade det över 120 kr att ladda min Jeep Wrangler 4xe hybrid fullt för att kunna köra futtiga 45 kilometer. Det priset tog dom bort i början av sommaren och höjde kilowattpriset till 4,5 kr och men slopade minutpriset. Nu kostar det cirka 65 kr att ladda min bil fullt vilket är en rimlig summa för att köra 45 kilometer. Jag låter aldrig min bil stå och ladda längre än den behöver och flyttar den direkt när den är färdigladdad. Men Qwello säger att jättemånga kunder har klagat på det höjda kilowatt priset dom satt över sommaren. Så dom kommer återinför det gamla priset med minutpriset efter sommaren.
Men då undrar jag hur fan dom kunderna som klagat tänker?? För det kan ju orimligen bli billigare att ladda en elbil oavsett vilken med minutpris eftersom det inte handlar om snabbladdare utan den långsammaste versionen.
Tacksam för svar för det här är verkligen inte okej och att som får hålla en sån prissättning med tanke på vilka förmånliga platser dom fått ta i vår stad.
Vänliga hälsningar
James