Jag och min fru är ute efter en bil som hon främst ska pendla 2 mil till jobbet med.
Under helgerna ska den även kunna ta henne och två barn som idag sitter i barnstolar till våra föräldrar som bor ca 5 mil bort enkel resa.
Bilen kommer endast laddas hemma och vår plan är att behålla den så länge den håller.
Budget ligger på ~160.000kr.
Det vi själv har kommit fram till skulle vara en vettig bil är en Hyundai IONIQ 2020 med det stora batteriet.
Tänker vi rätt här eller finns det bättre alternativ? Är det något specifikt vi borde tänka när vi köper begagnad elbil mer än det uppenbara typ SoH?