Tråd med bra PLerbjudanden

Hej,

hoppas att det är ok att starta en tråd om bra privatleasingdealar. Själv var jag för långsamt på Skodas erbjudande på Enyaq 85X utgående modell. Nu hittar jag ID7 tourer till vettigt pris, exempelvis: Blocket - Hela Sveriges marknadsplats, bilar, bostäder, möbler m.m. för 5575 inklusive dragkrok, så en rejäl prissänkning! Tipsa gärna om fynd i tråden.

/Simon Engvall

3 gillningar

ID Buzz 7 sits lagerbilar för 6195 kr i månaden 7000 kr i månaden med 2000 mil om året . VW Privatleasing välj din bil på egen sida på nätet . Billigt per sittplats i alla fall kanske.

Mini Aceman för 3695 kr/mån känns prisvärt, Renault 5 från 3290:- likaså och att lägga till 600:- för bättre räckvidd, finare utförande och google-infotainment är inte heller så dumt. Apropå Renault så verkar även Scenic vettigt prissatt men i den storleksklassen vete 17 om inte Kia EV3 ger mest för pengarna, från 4495 för en Long Range och bara 300 kr extra för en Plus, 500 kr ytterligare för en GT-Line är kanske inte lika givet men om jag minns rätt så var tillägget större i våras när jag tog ut min bil.

MGS5 dvs MG:s nya budget suv vill dom ha 5995kr för om man väljer luxury modellen och 1000mil i 36mån.

Känns som priset minst är 2000kr för dyrt i månaden tror inte MG förstått att det är en kinesiskt budget bil dom säljer.

Jämföra en Polestar 2 som i bland ligger på en 4500kr på privatleasing blir ungefär som att jämföra en Skoda och en Mercedes då man jämför den med en MG.

I gränserna mellan B och C segmentet där jag tittar just nu på elbilar, så har jag iallafall inte hittat nåt bättre just nu än Kia EV3 LR basmodellen. Men jag har långtifrån kollat hela marknaden.
Just nu 4495kr privatleasing och möjligen kan det pressas ytterligare på första generationen, när de nya facelift modellerna framöver kommer.

Nya CLA finns från 4995:-/mån första 12 mån av 36. 5995:-/mån år 2 & 3. Obs! 1500 mil per år samt inkl serviceavtal. 15000:- att ladda för dessutom. Inte dumt, men priset stiger ju med mer utrustning förstås.

Man kan nu hitta Skoda Elroq 60 med bra privatleasingpriser nu på lagerbilar. Hyran ligger på 3691kr/mån (förhöjd hyra på 10 000kr första månaden), Annars ligger priserna runt 3995kr/mån.

Fick upp i flödet

Ford Explorer Long Range Business Edition för 4500 kr i månaden .

Billigt !

Vart?

Verkar vara generellt från svenska Ford då flera återförsäljare verkar ha priset. Hittar hos både Hedin, Holmgrens och Råbergs bil t.ex. :slight_smile:

Är man i behov av räckvidden , så är det allt mycket Elbil för dom pengarna .