Volvo EX60 Jan-26

Fråga till alla att reflektera över:
Om man skriver, vill man att andra enkelt ska förstå vad man menar?

2 gillningar

Bra fråga. Det är klart att det vill man ju att alla ska förstå. Men vad menas med alla egentligen? Personer med lässvårigheter och personer som inte kan läsa kontext? Hur exakta måste vi vara egentligen innan man som jag postar en intressant länk vid frukostbordet? Vilken nivå ska vi leva upp till innan vi slänger ur oss en text på ett internetforum om elbilar?

Jag har inte det minsta tvivel om att Vanheden inte förstod huruvida jag kom med ett påstående eller en fråga. Om man bara tittar på texten i sig så kan man nog lista ut att det vore konstigt att slumpmässigt fråga om det finns en tiktokare som kört EX60 med Håkan Samuelsson? Lägg ihop det med länken som faktiskt går till tiktok och mycket riktigt visar en influencer som kör EX60 med Håkan Samuelsson så borde väl ändå saken vara rätt klar?

Det här har inget att göra med att “uttrycka sig tydligt så att alla förstår”. Det här är den moderna varianten av grinig gubbe skriver insändare till tidningen om allt han sitter hemma o stör sig på.

Jag kommer fortsätta slänga iväg icke grammatiskt korrekta och hastigt komponerande inlägg från mobilen när jag känner för det, trygg med att alla som vill förstå kommer att förstå dem.

1 gillning

Tycker det ser fult ut Duger det som svar

Citerar mig själv

Språkforum finns det mängder av detta är ett elbilsforum där elbilar och andra elfordon diskuteras Vi är alla olika och tycker olika då uttrycker vi oss också olika med eller utan skiljetecken

Är det så svårt att fatta var en mening slutar och en ny börjar

Nu var iof nyckel-orden “enkelt förstå”, inte “vill förstå” :wink:
Dvs, är det enkelt eller svårare?
Jamenar, det flesta texter kan man lista ut men risken är att andra bortser från svårlästa texter.

Och det var en allmän fråga, inte kopplat till något direkt inlägg.

1 gillning

Då kan dom bara scrolla vidare Svårare är det inte Vet att flera scrollar förbi mina texter Bryr jag mig

Precis som jag scrollar förbi texter som för mig är helt ointressanta

Back to topic

Tror vi är klara med hur det svenska språket hanteras nu :slight_smile:

Jag har kört bilen men klart man blir avis på att få åka till Göteborg och prata med Samuelsson! Kanske ska fokusera mer på min tiktok-karriär….

Eller köpa en gammal Amazon, inte dumt det heller :sweat_smile:

6 gillningar

Det är i väntan på din och esses recension som man får kasta sig över allt material som finns, t.om. TikTok. Nöden har ingen lag :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jag såg lite snabbt en ljusblå EX60 bakifrån och från sidan i går utanför Lund :+1:

Finns väl ingen ljusblå, kan det varit Aurora silver?

Denim blue är den ända blå färgen som ex60 kommer i, och den ser oftast väldigt mörk ut. Med solen skinandes så kanske man kan kalla den ljusblå om man har lite god vilja :slightly_smiling_face:

1 gillning

Blev osäker nu på vilken färg det var jag såg :zany_face:

Här är en länk med lite info om Gemini i Volvo EX60 från dagens Google I/O. Att Volvos embargo hävs först imorgon – dagen efter Google I/O – får mig att tro att Google absolut ville hinna presentera det här själva innan rapporterna från Volvos provkörningar släpps.

1 gillning

Då väntar vi med spänning på att alla provkörningar av EX60 släpps idag :slight_smile:

3 gillningar

Here wo go!

6 gillningar

Förstår jag @cgullin ‘s recension rätt att det krävs en UWB-telefon för att den ska kunna användas som nyckel (till skillnad mot t ex Tesla som funkar bra med äldre telefoner) ?

Korrekt, Volvo använder den modernare och skärsre tekniken UWB, likt BMW och Mercedes. Nackdelen blir, som du säger, att äldre telefoner inte blir kompatibla på samma vis som med Bluetooth, som t.ex Tesla och Ford använder

1 gillning

Tack för fina genomgångar! Fick du något svar angående fördröjd gasrespons på P6an? Inte hört om det i någon annan genomgång av EX60 och det vore extremt tråkigt om Volvo missat en sån viktig detalj.

Trevligt att se era första videos, även @Kristofer video och artikel.

Synd på gasresponsen i P6 som du nämnde @cgullin hoppas det är en enkel mjukvarugreja de kan fixa, för den verkar mer än tillräcklig vad gäller motorstyrkan och blir nog lite billigare försäkring också på P6.
Känns ändå som succé för Volvo redan nu med bilen och det är nog många som drar en lättnadens suck över det. Kan bli riktigt bra sedan också när EX40 och flera kommande bilar lanseras på SPA3 plattformen.

Kollade på intervjun som Alrik hade med Volvos projektledare Johan Axelsson och även om han inte muntligt uttryckte det så hade Alrik skrivit att det kommer en Volvo kombi framöver.

Tänk om Thomas Ingenlath’s skapelse blir verklighet nu när han joinat Volvo igen efter en tid hos Polestar :heart_eyes:

och man fick ingen keyfob med till bilen utan man får antingen köra med kort eller hoppas att man har en kompatibel mobil?

1 gillning