Avsnitt 60: Laddhyfs och baklyktor

EVA2 plattformen har tända bakljus med DRL. Inkluderar ju åtminstone EQE/EQS suv och sedan. Möjligt att äldre inte gör det. :slight_smile:

På tal om lddhyfs

Vi har Danskarna som ska hem från Bornholm som passar på att handla i Ystad (vilket vi gillar) innan dom drar ut på 65an mot Köpenhamn då kan vid storhelger som nu i mellandagarna och andra helger parkeringen på ICA vara ganska fulla men har man elbil får man stå på laddplatserna vare sig man laddar eller inte om man inte orkar gå från bortersta hörnet på parkeringen sen klagar man på folk som står och laddar länge Detta är inte första gången under julhelgen

Är det typiskt att det är en Tesla

1 gillning

Det spårar helt ur för några under storhelger. Det handlar oftast att man inte flyttar bilen när den är klar. Värst på det området är Tesla och MEB. MEB stannar ofta vid 80% upptar ett uttag efter 30-40min kommer kunden och fortsätter ladda till 85%, inser att det går långsamt nu, åker vidare. Längsta idle tiden på en ID4 under helgen var 3,5h efter att bilen nådde 100%.

Något annat som uppenbarar sig på storhelgen är svårigheter med parkering, otroligt svårt att hamna i mitten av rutan, eller snett, eller att man inte har koll på var ladduttaget sitter sedan med våld sträcker kablage och skall trycka in den även om man parkerat fel. Värsta jag såg häromdagen på en enyaq en mindre person som nästan flög efter CCS handsken när hen till slut lyckades koppla ur det var så mycket moment från fjädern som håller upp kablage.

Men jag skulle ändå säga att 95% sköter sig bra, mest imponerande att grejerna håller för allt fysiskt handhavande.

Hoppas du tar ut en idle-avgift för dessa!

Vi ska inte tala om lösgodis!

1985 (30 år sedan det förklarar Teslan i bilden) slog konceptet lösgodis igenom på bred front i dagligvaruhandeln och fortfarande ser man småungar som med sina kladdiga fingrar tar en näve smågodis ur behållaren och fyller munnen föräldern säger i mild ton “vad har vi sagt om att ta godis sådär” där har vi framtidens parkerare på handikapplatser utan tillstånd och på laddare utan att ladda….

Stubbgubbe ja visst….

2 gillningar

Det är inte bara Tesla ägare som är skitstövlar och parkerar på laddplatser utan att ladda det händer i princip varje gång det är många bilar på ICA parkeringen

Undrar hur hon/han tänkte “ställer mig här det är väl ingen som ska långsamladda och jag har bråttom“

Blir så jävla trött.. .

Aaa, det är ju Johan från Ystad. Han har trådlös laddning i sin Audi :smiley:

1 gillning

Minns när man tittade konstigt på folk och trodde de var tokiga, när de pratade i luften i de trådlösa headseten i mobilerna när de kom. Detta är ju ett exempel på nydanande teknik som folk kommer reta sig på ett tag tills det blir vanligt att inte ha sladdar från bilarna :grinning_face:

Tycker fortfarande Air Pods ser ut som folk har cigarettfimpar i öronen….

1 gillning

Då är man ju helt otroligt dum i huvudet om man bor i #wallanderland och gör detta på hemmaplan

FY på sig Johan

1 gillning

Nu för tiden finns ju alla möjliga format, där det ser ut som öronsmycken m.m, men för att förtydliga då så var just avsaknaden av tråd från headsetet det som gjorde att folk hickade till. Om de sedan trodde det satt fimpar bakom örat, gjorde ju inte att personen de mötte gjorde ett klokare intryck :grinning_face:

Om en Ove människa hade sett det där , så hade han nog börjat räkna nollor och letat upp den femte .

Måste man ladda så måste man, då får klappträna som inte begriper stå sitt kast :rofl:

5 gillningar