Är det verkligen en flopp som är kass att ratta?
Jag har kört den och den ligger oväntat bra på vägen.
Vill bara hänvisa ID.Buzz diskussioner till de trådar som finns för det, så försöker vi hålla oss till EV4 i denna!
ok, fine. Personen som lyfte frågan får posta om så svarar jag där
Svenska priser klara!
Priser i Sverige
- EV4 Standard Range (58,3 kWh) från 476 900 kr
- EV4 Long Range (81,4 kWh) från 541 400 kr
- EV4 Plus Long Range (81,4 kWh) från 573 400 kr
- EV4 GT Line Long Range (81,4 kWh) från 623 900 kr
- EV4 Fastback Plus Long Range (81,4 kWh) från 594 900 kr
- EV4 Fastback GT Line Long Range (81,4 kWh) från 644 900 kr.
Fin . Men man studsar allt lite på priset , när dom samtidigt säljer ut den bil som den är tänkt att ersätta , för 250000 kr . Jag fick en offert på en sån i våras , men det blev inget för det känns ändå fel att köpa en ny bensinbil nu här i Europa. Men jag skulle inte råda någon att köpa en ny bil över huvud taget som läget är nu . Och för mycket plast i den också
Um. Vad pågår med priserna här egentligen? Jag har tyckt att halvkombi EV4 verkar oerhört lik EV3. Men den är rätt mycket dyrare. Vad, om något, har jag missat?
Ja det skiljer väl ca 8-10% upp i pris mellan de priser som utannonserades när Kia EV3 lanserades. Vad det beror på vet jag inte, men det lovar ju inte gott om man tänker på att Kia EV5 snackats upp som en prisvärd konkurrent i sin klass när den lanseras.
Sedan kommer de nog att få ha väldigt bra kampanjpriser och leasingavtal om de ska lyckas bli storsäljare igen med EV4 och EV5 gissar jag.
De kan ju vara på väg att höja EV3-priserna men de har inte gjort det än och det skulle kännas optimistiskt av dem att hissa upp priset med 35 kkr (tittar på GT Line).
Vilket i och för sig är vad de gjort med EV4, OM det inte är så att det skiljer något väsentligt i utrustningen som jag missat. EV4 verkar annars vara en EV3 som man kavlat ut en aning.
Jaja. Får väl se när det finns mer info.
Nä det är nog inget nytt under skalet. 400V och gamla infotaiment OS:et och ungefär samma inredning i bilarna. EV4 saknar snarare utrustning och utrymmen. Frunken försvann ju i EV4, så den kan de ju inte ta betalt för
Mja, priserna hamnade nog i överkant för vad jag är beredd att betala tyvärr. Det är inte enormt många tusenlappar upp till en Hyundai Ioniq 5, då får man ju dessutom 800V-system.
(Jag jämför GT Line med Advanced/N Line).
Verkligen. Har inte sett EV4 i verkliga livet, men från videor och bilder så ser ju interiören ett snäpp mindre premium ut än senaste Ioniq 5/EV6 också. Baksidan av att bilen byggs i Europa kanske (priset alltså, inte den uppenbara kvaliteten).
Man får en EV6 GT-line för samma pris som en EV4 GT-line