Kanske kommer någon aftermarket lösning… de finns redan de där små knapparna du kan köpa som du kan sätta alla möjliga funktioner till
Kan man inte röststyra blinkersen i en Tesla? “Blinkers vänster” eller “blinkers höger”?
Ser ut som att Tesla justera bilden på hemsidan på nya Model 3. Tidigare kunde man se någon form av en frontkamera men nu är denna bild borttagen och ersatt med en ny.
Ser ut som att frontkameran dröjer japp.
Som många andra har jag också svårt för avsaknaden av blinkersspakar. Jag hade alla dagar i veckan hellre sett att de lagt den kostnadsbesparingen på att inte införa en till skärm för baksätet eller att de monterat den skärmen som förardisplay istället.
Aja, för mig gör brevinkastet till bagageutrymmet den ändå fortsatt ointressant.
Man blir ju lite fascinerad över när en biltillverkare som exempelvis Tesla bestämmer sig för att blinkerspak, vettiga sensorer och kameror och 360-kamera skall man inte ha. Besöker de aldrig moderna parkeringshus med minimala parkeringsfickor som är uppradade mot en betongvägg?
Dom är ju smarta människor så de borde inse att de nu ev gör världens bästa produkt men att den inte är köpbar för vissa konsumenter.
Funderade lite på att tesla plockat bort blinkers spaken. Om nu bilen vet vart du ska svänga i en korsning eller rondell då du har knappat in vart du ska i gpsen, borde då inte bilen kunna blinka åt dig?
Jo absolut, skulle inte bli förvånad om den funktionen kommer och t.om är bra.
Jag har däremot fått lära mig att innan man tar beslut som gör att en produkt kraftigt avviker från en standard, skriven eller handskakad, ska man först fråga sig - vad är det för problem vi vill lösa och är det ens ett problem till att börja med.
De här med blinkersknappar, har eventuellt tänkt sätta in ett instrumentkluster bakom ratten och haft anledning att fundera på rattens läge, om den kommer skymma en sån skärm. Tycker inte man rör ratten speciellt långt ens i en rondell att det skulle påverka sikten till en skärm. Då borde inte det inte heller vara något större problem att blinka med en knapp? Så svårt borde det inte vara att lära sig var den är, eller? Tar gärna mothugg här för jag har inte testat i praktiken.