Zeekr modeller (bra eller anus)?

Opel Astra sport Tourer elektrik , har också lite sluttande bakända . Men en snygg bil i lagom storlek för många . Dock alldeles för dyr , max 350000 kr så hade den varit intressant för mig . Sökte på Blocket och fick EN träff , tragiskt öde för en snygg bil .

2 gillningar

Business leasing är typ privatleasing fast för företag där banken står för restvärdet medan finansiell leasing är mer en avbetalning med restvärde där kunden står för restvärdet. Vid finansiell leasing kan du göra dig av med bilen under tiden också medan business lease är ett avtal om X månader, oftast 36.

1 gillning

1000 tack för info.
Nu när jag har svaret vet jag att du sagt det i podden förut. :+1:

De har lyckats bättre med Opel astra tourer eletric vad gäller bakåtsikten genom backspegeln. Se och lär zeekr :slight_smile:

1 gillning

Har varit spännande att följa hypen med 07X. Tack för alla recensioner youtube-boys. Det skingrade molnen lite. Medioker körglädje, medioker ljudanläggning, hög förbrukning, tung. Låg dragvikt på b-kort. Dyr. Ingen historik om superbatteriet, försäkringskostnad år 3. eller service skade-ärenden. Men följer bilen med intresse. Hoppas denna bil blir en språngbräda till en perfekt EX60 med lägre effekt, stort batteri, LR RWD skidlucka större bagage. För 600k

1 gillning

Hoppas kan man ju alltid, men en EX60 LR RWD för 600k kommer nog aldrig att inträffa. Volvo säljer mest på att vara dyrast i klassen i Sverige! :money_mouth_face:

Hej! Ajaj då. Vi svenskar hade älskat och välkomnat den modellen. Eller ja, bara en elbil som är klassisk Volvo. Villa vovve packåsna.
Får bli en model Y igen då👍

Jag tror ärligt att skall Volvo och för den delen Polestar kunna växla upp behöver de bryta sig ut från Geelys järngrepp och själva börja staka ut sin framtid.

Och då förmodligen under gemensam flagg som det en gång var, Volvo Polestar skulle vara ett urstarkt varumärke på “egna” ben om de fortsatt kunde arbeta vidare på de platsformar och kunder de har idag.

Styr Geely fortsatt kommer båda märkena få fortsätta hålla sig i marginalen och skapa bilar i det övre segmentet i fortsatt stenhård konkurrens från Tyskland och Geelys övriga prioriteringar

Volvo har ju i alla år sålt till Svenskar (och utomlands) på att vara säkra praktiska bekväma långlivade med ett gott rykte om hållbarhet sen kom Li Shufu (vart tog han vägen) med CPC pengar och svepte upp ett av våra mest respekterade varumärken Geely har alltid (rapporterat av en insider med 25år på Volvo Cars) haft en ambivalent inställning till Volvo med en inriktning på premium marknaden kanske inte alltid nått dit i utförande men oftast i prisväg

Nu med H Samuelsson tillbaka bakom rodret går ju ryktena överallt men det vanligaste jag stöter på innifrån är att Geely vill sälja av Volvo Cars och då kan man inte har en Skotte vid rodret och den köpare som det surras mest om är Indiska Tata Group som inte bara är kapitalstarka men har gjort underverk för Landrover Group och nu satsar man inte lite pengar på en Jaguar revamp det är rätt tydligt att dom kan bygga bilar som kunderna vill ha och faktiskt står i kö för att köpa vore trevligt om Samuelsson som det sista han gör i bilvärlden får att sy ihop en försäljning av Volvo Cars till Tata Group

Den är så grymt snygg! :smiley: Kan försaka massa praktikalitet om man får köra en Porsche Taycan kopia för halva priset med säkert mkt sämre väghållning men nästan lika mycket effekt i Performance-versionen!!

Intressant “vintertest” för oss nordbor och på en väldigt udda plats där åtminstone jag blev förbluffad över miljön. Zeekr mix en modell som verkligen sticker ut :slight_smile:

Jag älskar bilen, även om jag skulle ha önskemål om en del enligt mig viktiga förändringar tekniskt förutom det osäkra med allt med det runtikring kinesiska märken och den osäkerhet det medför.

Gillar inte allt detta elektriska i bilen, även om den visar sig klara kyla m.m.
Hade gärna sett att man manuellt hanterade stolarna i bilen och som i många andra bilar även laddluckor och annat som är säkrare och går snabbare att öppna manuellt.

Hoppas verkligen den kommer till Sverige och att man har möjlighet att välja manuella eller elektriska utföranden med stolarna.

Får vi se den på münchen mässan senare i år tro?