2025 id.buzz lwb gtx

340hästar ID.BUZZ LWB GTX med ett ord SKITKUL

Har levt ett tag med den här och tro mig det var inte lätt att lämna tillbaka den det är en 2025 ID.BUZZ LWB GTX med i princip alla boxar ifyllda på beställningsformuläret som slutar på en prislapp 50.000.- under miljonen visst det går att få en LWB för strax under 700.000.- men utan 340hästar och dom 340 hästarna gör den till en otrolig bil/van/buss den är inte ett 0-100 monster men vridet när man motionerar gaspedalen är enastående ID.BUZZ är ingen Canyon Carver men väghållningen on the limit är riktigt bra men på motorvägen är den helt överlägsen det mesta GTX har inte VWs fantastiska DCC Chassit den har vad dom kallar Sportstötdämpare bak som styvar upp väghållningen men gör den (som jag upplevt med ID.5 GTX och ID.7 GTX) stötig och olastad börjar vandra i riktigt höga hastigheter (Jag har blivit lovad en LWB med standardstötdämpare så vi får se vad skillnaden är) den stumma/studsiga komforten skulle göra en stackare i bakersta sätesraden åksjuk på 0-tid Jag vill inte jämföra den med min som är mindre marginellt lättare har KW 30mm sänkfjädrar och fälgar som är bredare och lättare men saknar 140 hästar

Inredningen känns premium och utrymme är den verkligen inte kort på här finns plats för hundar ungar lådor med prylar och lite till Den senaste skärmen tillsammans med hård och mjukvara är i princip samma som i senaste ID.bilarna och funkar som den ska personligen tycker jag den är ganska gyttrig och jobbig till man gjort sin inställningar hur många olika fäger mood belysningar behöver man egentligen? sen kopplar den upp Android Auto och man är på hemmaplan igen Så har vi det där med campingläge för mig är det inte en deal breaker jag sover inte i bilen jag föredrar ett fräscht hotellrum med dusch och toa Som jag förstått det så har ID.BUZZ samma hård och mjukvara som nya e.Transporter och nya e.Caravelle och Volkswagen kommer garanterat bygga California versioner och med det kommer campingläge sen återkommer ryktet om ett samarbete mellan VW och Vestfalia om en Retro Camper på ID.BUZZ så att campingläge kommer till Volkswagen är nog bara en tidsfråga Däremot tycker jag att förvärmning/kylning av kupén från appen kunde ha tre tidslägen 30minuter 1timme 2timmar borde inte vara så svårt att lösa En annan sak jag stör mig på med ID.BUZZ är det klena 230volt uttaget under passagerarsätet Varför? mitt flyttades först till handskfacket men senare flyttade det in bakom locket på mugghållarna fram Den här LWB borde ha ett som mitt fram ett mellan mitten och bakersta sätesraden och ett i bagageutrymmet och optimalt vore ett bakom laddluckan

Jag tycker som oftast att bilar i gråskalan är trista och bör helst undvikas men den här silvergrå med dom tonade rutorna och sin storlek ger den ett premium intryck nästan lite limousine känsla det är definitivt en bil man vänder sig om både en och två gånger efter att man parkerat på tal om parkera storleken på LWB på en redan bred bil gör den näst intill omöjlig i parkeringsrutor här i Simrishamn och Ystad min ID.BUZZ är redan den i bredaste laget men med 25cm till blir det trixigt att parkera och ta sig i och ur på ett snyggt sätt

Den här 340hästars rackaren drar ström jag har sett 40 och upp emot 50kWh/100km när vi hade som roligast tillsammans En resa Simrishamn till Malmö t.o.r i hastighetsbegränsning + 15km/h landade på en snittförbrukning på 38kWh/100km min brukar ligga på 23-27kWh/100km på samma resa men man ska ju inte vänta sig fantastiska siffror från en 2.5 tons frysbox I ECO läge känns det som motorn fram kopplas loss dom andra körlägen är inte så stor skillnad mellan Däremot är GTX en av dom få 4hjulsdrivna bilar som inte förlorar något på extra vikten av en motor i nosen som tex i5 och Polestar 2 gör och tappar körglädje med den högre vikten den drar på sig

Nååå vem köper en ID.BUZZ för nästan en miljon? Någon som vill ha något utöver det vanliga behöver 7 sittplatser och plats för hundar och annat junk och som vägrar sälla sig till TV4 Pölsan och köra runt i en SUV Någon som vill ha en 340 hästars point and squirt bil som är en killer på långresor med full last och var man än kommer ska folk komma fram och prata även en och annan övervintrad hippie kommer berätta om sina resor i Europa på 70-talet i sin Typ2 Som ID.BUZZ ägare får man inte vara blyg det vinkas och folk ler mot en för det är ju något speciellt med en ID.BUZZ som ingen annan EV kan erbjuda…