2026 VW ID.BUZZ Cargo 4Motion

När jag körde en 2025 ID.BUZZ GTX LWB (idag finns GTX i SWB) var jag lite besviken över komforten Sport Stötdämparna var alldeles för styva vilket gjorde den stumm och studsig jag kan tänka mig hur en som sitter i tredje raden känner sig effter ett tag förövrigt var fyrhjulsdriften och 340 hästar riktigt väl tilltagna och den led inte så mycket av den extra vikten över framaxeln som många andra EV gör Någon sportbil var den inte

Nu har jag i veckan haft en 26a ID.BUZZ Cargo 4Motion som har korta hjulbasen men med samma 340 hästars drivlina som GTX och detta är sweet spot när det kommer till köregenskaper och fjädring den är lite styvare det är en Cargo men inte så stumm som sportfjädringen i GTX (jag körde både med och utan en halvpall planteringsjordsäckar i skåpet) den trivdes bra på mina krokiga småvägar

Inredningen i Cargo är enklare och avtorkbar den är också bullrigare då skåpet är i princip oisolerat

Tydligen ska 2027 årsmodell ID.BUZZ med nya uppdaterade drivlinan och Android baserat OS kunna fås som personbil i flera olika specifikationer SWB bakhjulsdriven GTX och 4Motion LWB bakhjulsdriven GTX och 4Motion där 4Motion versionerna inte är lika “sportiga” som GTX men om alla dom kommer till Sverige är oklart Cargo fortsätter att vara SWB även om intresse för en LWB finns och kommer som bakhjulsdriven och 4Motion

Skulle jag vilja ha en ny ID.BUZZ idag skulle jag vänta på och hoppas att man på 27års modell kan välja SWB 4Motion som borde vara sweet spot men jag är riktigt nöjd med min…

1 maj Arbetarrörelsens dag vi har 25⁰ varmt då tankar man upp Lillasyster med Aspen och ger sig ut på småvägarna mellan åkrarna med en termos kaffe och ett par ostmackor i lådan och bara njuter av livet i slow motion

4 gillningar

2017 på Geneve Motor Salon såg jag prototypen för första gången IRL jag sa till mig själv och alla runt mig “bygger dom den ska jag bara ha en” idag står en av dom första levererade i Sverige på uppfarten

Faktiskt ett av dom coolaste och snyggaste fordonen jag vet :+1:
Är det er gula?

Nej vi valde en helvit som en blank canvas där mina folierare kommer att låta den byta skepnad lite då och då Just nu är den en hyllning till modeskaparen Mary Quant i 60-talets Swinging London

1 gillning

Snygg bil med häftig bakgrund :grinning_face:

1 gillning

Den världsberömda Äppeltavlan i Kivik/Svabesholm

1 gillning

Ja verkligen!!