I dag är det ju bara att skicka ut mejl till alla. Ge mig bästa dealen!
Samma med banker. Bara att kontakta och be om lägst ränta. ![]()
I dag är det ju bara att skicka ut mejl till alla. Ge mig bästa dealen!
Samma med banker. Bara att kontakta och be om lägst ränta. ![]()
Äsch glädjedödare. ![]()
Det är kul att tjabba med säljare när det är lugnare i bilhallen över en kopp kaffe, men ska erkänna att jag nog är lite lat ibland och banker har ju snart inga kontor längre så där får man kolla compricer eller andra siter och sedan maila eller ringa ![]()
Hatar att pruta och jag har aldrig upplevt att jag fått något gratis eller billigare vid nybilsköp, som i och för sig bara inträffat två gånger i mitt liv (tack kära hustru). Begagnat är det som någon skrev oftast en fördel att köpa hos icke-märkeshandlare som vill bli av med bilen!
Jobbade först i ÅF-modell under 12år och agent i 4år. Jag föredrar agent, mer transparens för kund, större lager att plocka från, mer modernt. Du får affären på andra aspekter än pris vilket är en fördel för alla det höjer servicegraden. I ÅF-modellen avgörs många affärer på pris och div. Flexibilitet som inte är möjlig i agent.
I wonder how this might relate in the leasing market. Is it possible to haggle a lower price there or is it fixed regardless of where you buy from? (incidentally, referring to a potential Hyundai lease here)