Åkersberga - porten ut mot roslagen

Otroligt nog finns inga snabbladdare i Åkersberga.
Inte ens stormarknad-laddstolpar,

Någon som vet varför? Är det ett hopplöst svagt elnät där?

Alla mackar finns ju där, Circle K, OKQ8, osv

När man håller till utanför Ljusterö och ska in och handla… ja då kan man inte ladda :roll_eyes:

Om jag får gissa fritt så är jag tämligen säker på att det kommer att finnas snabbladdning inom 1-2 år även i Åkersberga.
Som du själv nämner flera mackar som Circle K, OKQ8 och Preem, snabbmatsrestauranger som McDonald’s och matbutiker som Lidl och ICA - som alla satsar på laddning i egen regi eller i samarbeten med laddoperatörer.
Det bästa du kan göra är att ställa frågan till chefer för butiker, mackar och restauranger varför de inte kan erbjuda laddning. Det brukar få fart på framdriften…

Av någon anledning har snabbladdarutrullningen runt om i Stockholmsområdet varit generellt eftersatt. Antagligen beror det på tesen att folk laddar hemma och endast snabbladdar längs motorvägarna.

Plötsligt händer det… :slight_smile:

Circle K - öppnat 2 x 300 kW

Vid Stora COOP (ska kopplas mot Spiiri) ska öppna 2 x 150 kW samt 4 x 50 kW

1 gillning

Oj jisses! Underbart att se! Det finns hopp för mänskligheten! Kanske årets bästa inlägg :star_struck:

Vilket egentligen är lite tokigt med tanke på hur många sthlmare som bor i lägenhet utan egen parkering

Äntligen någon som tänker till lite: 50kW laddare är perfekt vid mat affärer.

Jag hoppas de sätter upp en skyllt: “Ska du storhandla, kopplar in på 50kW. Ska du bara köpa mjölk?, ta 150kW laddaren.”

1 gillning