Jag lyfter upp detta som en egen tråd då jag misstänker det kan bli efterbörd för Stellantis och dess agent wismo automotive.
Man har hittat allvarliga konstruktionsfel i Stellantisbilar Peugeot e-3008 och Opel Grandland. Möjligen finns problemen också på Peugeot e-5008 som har samma hjulupphängningslösning. I Sverige rör det sig minst om ett hundratal bilar som kan ha de problemet
Det är en märklig hantering från leverantören och dess agent wismo automotive group där potentiella problem helt verkar läggas på kundens ansvar.
Anders Berner från Danmark lyfter problemet och videon som är på danska är hjälpligt autotextat på svenska.
Jag tipsade elbilen om problemen med Stellantis bilarna och ser nu att de publicerat en artikel. Skönmålat från leverantör och agent i deras uttalanden och det finns en del 2 av Anders Berner också för intresserade. I hans syn på hur det skötts så är det långt ifrån det leverantören och agenten säger.
Märkligt att det inte är mera nyheter om detta i media. Ibland kan ju media skriva om sånt innan det blir intressantare som clickbates när någon allvarligt olycka hänt.