Analysverktyget Tessie

Tips till @Esse och andra Teslaägare : Pröva gärna Tessie: Awesome software for your Tesla för att få intressant statistik över resor, laddningar, batterihälsa mm.

2 gillningar

+1 på denna. Varje gång jag har en Tesla kör jag Tessie och blir så galet avensjuk hur mycket man kan få fram jämfört med andra bilar. Mitt jobb som testare skulle vara så enkelt om alla bilar hade en Tessie-app :smiley:

1 gillning

Dags att installera!

1 gillning

Frågar helt seriöst, helt utan ironi. Vad är det Tessie tillför? Tittat på deras hemsida och det jag fastnade för är kopplingen till Apple Watch, men inte beredd betala månadsavgift bara för det. Men ni verkar så väldigt positiva här, så antar att jag har ett behov som jag bara inte förstått än😀

Data! Data! Dataaa! Detaljerade grafer och siffror om i princip allt. Hur mycket har bilen dragit under natten? Vad blev förbrukningen på senaste resan? Vad kostade laddningen? Hur såg laddkurvan ut? Vad kostade det att köra den där sträckan? Hur fort gick det? Allt det i både siffror och grafer :smiley:

Allt som du kan tänkas vilja kolla finns i appen /) För någon som vill kunna göra lote videos med data som backar upp det jag säger så är Tessie magisk :slight_smile:

Då ska jag ge den en chans

Nu har jag testad Tessie en del. Har inte hunnit se att det fungerar som tänkt än, men har hittat ett användningsområde för Tessie nu i kväll. Så här efter Corona åker jag inte till kund varje dag, normalt två dagar i veckan. I Teslas app går det bara att välja på “Hela veckan” eller “Vardagar” för förvärmning av bilen. I Tessie, under “Automations”, har jag nu ställt in den för att förvärma bilen 7:30, men bara måndag och onsdag. Om det fungerar bra så kommer bara den funktionen vara värd månadskostnaden. Även om det säkert det säkert skulle vara billigare rent ekonomiskt att förladda varje vardag. Sen skulle man ju kunna hoppas på att den funktionaliteten kom till Teslas egen app, borde vara enkelt. Men med tanke på att Elon är ett kontrollfreak och stark motståndare till distansarbete så är mina förhoppningar om det lågt ställda…

Direct Telemetry - Help Center - Tessie - än så länge bara tillgängligt i webinterfacet, men ändå intressant att se batteriets temperatur mm.

Pratar vi om appen, eller finns det en nivå till på något sätt?


Det går nu att se historiskt och aktuellt data gällande batteritemperatur, spänning och strömstyrka i/ur batteriet om man följer instruktionerna i länken ovan, än så länge bara i webinterfacet.

Sedan senaste uppdateringen går det även att se mer detaljerad batteriinfo i appen.