Apple CarPlay som ”ersätter” bilarnas system

Hittills har vi ju sett hur det kommer att se ut i Porsche och Aston Martin, men även Volvo m fl har ju meddelat att stöd kommer.

Vilka förhoppningar har vi på detta, kommer detta att medföra att man äntligen kommer att kunna på Netflix etc i bilen?

Mycket tyder på att vi köper en EX90 nästa gång, och jag hoppas verkligen att det kommer till den.

Det borde ju rimligtvis innebära det, med tanke på att systemet då får all info om bilen (dvs att den är parkerad), vilket borde vara en förutsättning för att Apple ska våga öppna upp det.

GM har valt att inte längre erbjuda CarPlay och Android Auto i sina fordon Ford har även dom hintat att göra detsamma Vad gör Stellantis vet man inte Dom stora Amerikanska drakarna går sin egen väg

Kan bara tala för mig själv, men jag skulle aldrig välja en bil utan stöd för Apple CarPlay.

Skulle nog hålla med om det MEN det beror på bilen och vad den erbjuder istället Jag har Android Auto i min Mk1 Golf Cab

Vi kommer nog se mer av detta Volvo/Polestar Renault och säkert fler går med Google baserade system och jag gillar skarpt Polestar UI men kommer vi se att Google bara kommer synka med Android någon gång i framtiden Det kommer många från Kina med egna system och jag vet för lite om hur och vad dom synkar med

Jag är riktigt nöjd med hur Android Auto fungerar med VW trista UI den kopplar upp trådlöst innan jag petat i Drive och behöver jag ladda luren och kopplar upp via kabel är den snabbare jag får dom appar jag kan behöva under körning röststyrningen funkar riktigt bra vad mer behöver man…
Netflix BrittBox Disney+ YouTube mm har jag hemma och är inget jag behöver när jag är på rull