Är det kört för Nio nu?

Kan det stämma att Nio knappt sålt en bil under 2026 i Sverige? Jag vet inte om elbilsveckans utmärkta duo har testat en bil från Nio? Funkar det fortfarande med de automatiska batteribyterna i de stationer som Nio byggde?

Galen affärside’ vilket var uppenbart redan från dag 1.
Jamenar, var inte svårt att förutspå den massiva teknikutvecklingen inom räckvidd och laddhastighet, som skulle göra batteribyte som affärside’ snabbt obsolete.

Både @Esse och jag körde deras bilar en hel del i början när de kom. De är bra bilar och jag drömmer mig fortfarande bort till Nio ET7 ibland, vilken motorvägskryssare det är! Så lite kallt och bara kunna svänga in, byta batteri och sen vidare. Problemet är ju att priset är helt orimligt och man löste ett problem på ett dyrt och komplicerat sätt som vi visste skulle vara så när löst inom ett par få år. Nu har dessa år gått och kvar står dem med batteristationer som ekar tomma. Det går bra i Kina för dem, de kanske bara ska fokusera där istället.

1 gillning