Är det nu det händer

Bland nya bilar och rykten om nya bilar kommer det nu äntligen elbilar som tilltalar oss som verkligen älskar att köra sina bilar och tycker att en bil ska ha det där lilla extra och inte bara nöja sig med en EV vitvara för transport från A till B

BMW släpper i3 som är lite intressant men hintar om en Mi3 och iZ4 cab VAG släpper Cupra Raval VZ ID.Polo GTI och när ID.Golf kommer viskar en liten vogel R fyrhjulsdrift virtuell växellåda minst 600 hästar Hyundai Ionic 5N finns redan och mer EV i N form ryktas Genesis baserar ett par bilar på samma drivlina Peugeot e-308 GTI är snart här Alfa Romeo Junior Quadrifoglio med fyrhjulsdrift och runt 500 hästar kan vara på G Honda Super-N är en kei-car med små mått men som kommer bli en stil ikon tyvärr redan slutsåld i Storbritannien

Jag vet att många här är fokuserade på räckvidd laddtider skärmar tech självkörning och annat trist men några gillar bilar och har säkert drömmar om den där tredje bilen i garaget vad skulle det vara?

För mig står det just nu mellan ID.Polo GTI och Honda Super-N som sjätte bil

Underbart, äntligen!
Lätta små kul bilar kan man bara älska, och tycka dessutom är vettiga.
Vi behöver inte åka runt i stora tunga SUV och förbruka upp resurser

Lätt att säga en av oss åker i 2.5 ton ID.BUZZ och en i 2.5 ton EQS

Men helt klart vi behöver egentligen inte fler bilar över 2 ton som ska slita på våra vägar jag önskar att fler EV väger in runt 1500 kilo och får lite vettigare priser så vi slipper ge folk bidrag för att elektrifiera bilparken

Visst min ID.BUZZ är en klump men ett måste för våra behov men jag viktkompenserar med alla andra bilar under 1100 kilo lättast 632 kilo Fiat 850 Berlina Abarth 1000 OT

Helt rätt!
Och frugans c40 väger ca 2.3ton :smiling_face_with_sunglasses:

Jo tack , en 48 Pontiac Silver Streak skulle sitta fint i garaget . Och en bil som jag skulle njuta av att köra . En del väldigt bilintresserade människor älskar att köra sin Saab tvåtaktare . Men det är ju bra att en del kan finna nöje i små effekt starka snabba elbilar också.

Ja det är det! Tesla är nu godkänd för FDS i Nederländerna :netherlands:. Som EU medborgare blir det också snart i Sverige :sweden: :hugs:

Bara att flytta till Nacka kommun så kan du och alla i kommunen och kommunledningen köra Tesla FSD

Det får jag inte nämna här för @Esse

Ja är kulturarbetare lik Esse, så jag har flyttat från Täby, den kommun där det finns flest elbilar och Teslor. Flytten gick till Heby 2019. Nu är jag pensionär sen 2021, flytten innebar att jag kunde köpa en elbil utan lån… i dina trakter där du verkade förut ”Enköping”

Ha en bra kväll

Vänligen Timo!

1 gillning

Mina första 18 år växte jag upp i Täby kommun och på senare år innan pension och flytt söderut till Skåne och Italien bodde jag mycket riktigt utanför Enköping You got me….

NU back to topic tack

1 gillning

Jag tror att jag skulle vara mer intresserad av en mindre elbil än Cupra Born , om jag hade bott i ett land där dom flesta åker i såna bilar . Men bland alla större Suvar i Sverige känner jag mig utsatt redan i lilla Born . Hade jag haft råd till det , så hade jag valt en större pendlarbil trots att det hade varit galet ur andra perspektiv. . Håller dock med om att dom kan vara skojiga att köra runt i . I och runt städer eller på småvägar . Men för det ska vara skoj med en sån , räcker det med mer modesta effekt uttag för mig .

Får och får – frågan är ju varför du far med osanning. Du kan inte som Tesla-förare aktivera FSD just i Nacka. Det är tester internt för Tesla.