Avsintt 88: Hoppas detta inte är nya EX60

Esse och Gullin har varit i USA och kör Volvo EX90 men det är det embargo på än så länge så den bilen får vänta. Istället diskuteras det hur konstigt det är att köra mot rött. Reduktionsplikten har kommit på tal igen men denna gång är den relevant även för elbilar, Esse hjälper oss reda ut. Polestar har fått en ny VD med meriter som kanske inte imponerar. Det har dessutom dykt upp två ytterligare mellanSUVar från Geely-gruppen där en av dem ser ut som ett resultat av en natt med Mercedes och Land Rover medan den andra laddar på 10,5 minuter!

Svänga höger på rött är en fantastisk ide tänk när du mitt i natten kommer till en korsning med rött och absolut ingen trafik så kan du bara fortsätta utan att behöva sitta och vänta time is money En annan trafik företeelse är i mindre städer och bostadsområden (som är flera 1000 gånger större än våra villakvarter) så har man four way stop det betyder fyrvägskorsningar med stopp åt alla håll den som kommer först kör först och inga dumma rondeller som ingen i hela landet verkar förstå hur dom fungerar blinka hit blinka dit bara köra eller Audi förare Jag ska först…

En annan killgissning om Geely Efter att företaget tagit en hel del dåliga beslut som lett till stora ekonomiska problem har säkert ledningen (var är Li Shufu idag) fått order (Chinese Communist Party) att styra upp företagen i gruppen för fortsatt support

Ser fram emot att höra mer om EX90 och Volvos 90day (EV90 eller ES90)

1 gillning

Citat
Svänga höger på rött är en fantastisk ide tänk när du mitt i natten kommer till en korsning med rött och absolut ingen trafik så kan du bara fortsätta utan att behöva sitta och vänta time is money

I Europa fungerar stoppljusen lite annorlunda, så behovet finns inte. :wink:

Dessutom är höger mot rött otroligt farligt för fotgängare, man ska anpassa biltrafiken till de oskyddade, inte tvärtom :blush:

NU pratade faktisk Esse & Gullin om USA och jag komentade deras dubier…

Precis som här har fotgängare alltid företräde men om det är rött att korsa vägen har även dom rött…

En vänlig synpunkt: Dina långa och oftast intressanta inlägg blir ännu enklare att läsa om du stoppar in punkter på rätt ställen :slight_smile:

Tack för din synpunkt…

Jag har kört en hel del både på väst- och östkusten i USA - och jag blir alltid lika irriterad när jag kommer hem. Personligen tycker jag att allt i trafiken funkar bättre där. :smile:

Trafiken kanske. Men om du ska gå eller cykla någonstans :wink:

Cykla eller gå… Vilken absurd tanke. :rofl:

1 gillning