Intressant att ni delar upp folk i dom som köper Audi och dom som köper Porsche. Är verkligen märket så viktigt för folk? Finns det andra saker i deras liv som utstrålar att de är Porsche eller Audi? Kan ju vara bra att veta när man möter dem på stan och de är utan sin bi
Men så är det ju Audi ägare skulle gärna byta upp sig till en Porsche men en Porsche ägare skulle aldrig tänka sig “att byta ner sig” till en Audi dessutom äger många Porsche ägare fler än en Porsche (lex Jerry Seinfeld) visst det är lite att hårddra det men nästa gång du ser någon kliva ur en Cayenne eller Panamera fråga om dom har fler Porsche och svaret är nästan säkert “Ja en 911 eller Boxster”
Jag har bara en (renoveringsobjekt)
Hahaha herregud. Jag har ägt alla tyska premiummärken och det vore onödigt för mig med den erfarenheten att förstöra er världsbild. Jag låter er gärna tro att f.d porsche-ägare inte kan tänka sig en audi/bmw/mb.
Ett exempel är att 97% av ägarna använder iPhone, så det finns inget behov av Android Auto hos dem.
Självuppfyllande profetia iofs.
Hursomhelst, av elbilarna är det väl bara Macan som inte har. Äldre Taycan kan få med mjukvaruuppdatering.
Om inte märket var viktigt skulle ju inte märkesbilarna sälja så bra
Idag på förmiddagen fick jag chansen att testa min teori om Porsche ägande
Parkerade utanför ICA Borrby mittemot mig svänger en dam i 60års åldern upp i en Porsche Panamera Hybrid och parkerar
Jag: Ursäkta att jag frågar men har ni bara den här Porschen?
Damen: (på bred Österlenska) Oh nej vi har en 1982 Porsche 911SC Cabriolet och vi har genom åren haft ett 10 tal 911
Jag: Tack du har just bekräftat min teori om att Porsche ägare ofta har mer än en Porsche
Damen: Vi är med i Svenska Porsche Klubben och där har det stora flertalet medlemmar fler än en Porsche
Jag: Tack och ha en trevlig dag
Damen: Tack detsamma och din buss är så läckert folierad den väcker sådana Flower Power Bond Street London 60tals minnen Hej då
När jag ändå name droppar så parkerar jag en kväll utanför ICA i Kivik och kliver ur då hör jag en röst från mörkret på andra sidan parkeringen “Gud va söt den är kan jag få krama den” absolut svara jag och fram ur mörkret kommer Pernilla August och vi pratar lite om elbilar och min ID.BUZZ och Flower Power sen går vi in och handlar tillsammans så jävla star struck Jag har handlat med Luke Skywalker’s mamma på ICA i Kivik och när vi skiljdes åt på parkeringen fick jag en kram “jättekul att träffas och få prata med dig”
Är ens fördomar fortfarande fördomar när man få dem bekräftade?
Fast det är Anakin Skywalkers (a.k.a. Darth Vader) mamma och Lukes farmor?
Där ser du vad jag kan om Star Wars…
Du kan desto mer om bilar och det är ju bra i detta forum.