Esse och Gullin är tillbaka och i detta avsnitt så svarar de på en fråga som många nya elbilsägare kan tänkas ha, hur gör man sin första långresa med elbil? Audi trssslade till det för sig med namngivningen och nu försöker man räta ut tråden igen… genom att gå tillbaka som det var förr. Circle K satsar stort och Audi A6 har körts i Sverige och åsikterna går något isär. Är BMW i5 Touring det bättre valet?
Tack för ett bra avsnitt. Gällande Audi och deras namn så tror jag att de nu gör helt rätt. Jag tänker mig att en elektrisk Q3 och A3 blir en storsäljare. Men om den då skulle hetat Q2 och A2 så tror jag man hade fått problem. Bilar med så lågt nummer som 2 uppfattas nog i mångas ögon som en absolut småbil vilket Q3 och A3 inte är.
Tack för ett trevlig avsnitt som vanligt.
Ni pratade om A4 och BMW 3-serie, hoppas den elektriska A4 ser ut som A5 eller är det A4 För då är den ett alternativ när det ska bytas om 3år. Men min fundering är varför har inte BMW släppt I4 i någon annan kaross än gran coupe, för jag har för mig att alla modeller tillverkas på samma lina? Finns det någon vettig förklaring från BMW?
Håller med, mitt intresse för en A2 är obefintligt, en A3 däremot
Själv tyckte jag att det var alldeles för mycket Audi i detta avsnittet. För mig en fullständigt ointressant och överprissatt elbil.
Men Peter var ju i sitt esse!
Håller mer, Peter var i högform denna gången!
Får jag kanske fresta med en Mercedes i nästa avsnitt istället?
Kollade nyss på recensionen av A6 hos Elbilsmagasinet.
Jisses, jag tycker verkligen att Audi har misslyckats kapitalt med den modellen. Den bilen är misslyckad på alla sätt förutom räckvidd och laddning, enligt mig.