Avsnitt 124: Finns det en kund för varje bil?

Tyvärr väntat. När Kineserna i Göteborg lärt sig utveckla bilar av svenskarna, gör Kineserna det själva i Kina och drar ned verksamheten i Sverige. Detta var solklart vid köpet av Volvo.

Snart är vi nog där eftersom alla leverantörer börjar tävla om det.
Snart kan säkert även @J.Erasmie åka ståndsmässigt hem från krogen i en Moia (Buzz AD, ombyggd VW Buzz) som nu börjar serietillverkas. Lite skillnad på utrustning i denna jämfört med Teslas lösning och skulle jag tvingas åka i nån självkörande taxi i framtiden, så vet iallafall jag vilken lösning jag skulle föredra.

Har åkt från krogen i San Francisco ett flertal gånger i Waymo känns väldigt tryggt och jag skulle även göra det om motsvarande fanns här i Sverige är det dessutom i en ID.BUZZ då känner jag mig som hemma

Moia är inte på samma nivå som Waymo ännu Moia har någon som sitter bakom ratten änsålänge

Vad hände med Tesla Cybertaxi som skulle rulla den 12 juni i Austin än en gång håller inte Elon vad han lovar Nu börjar Tesla se riktigt akterseglade ut…

Nytt datum är 22 juni för officiell start och sedan i slutet av månaden med passagerare.

And donkeys can fly…

Med hjälp av SpaceX kanske :slight_smile:

När Trump har cancelled alla government contracts med SpaceX är kanske donkeys det enda dom kan skicka upp i omloppsbana :horse:

1 gillning

9.12 in

23.56 in