Avsnitt 129: Vi avsöljar: Volvos framtida elbilar

Esse har hämtat upp nya Renault 5 och och tycker synd om fransmännen men föredrar Nissan. Duon svarar på lyssnarbrev gällande Audi A6 och de har dessutom spanat in helt nya Cadillac Vistiq, en bil som inte lockar på pappret men kanske kan den vara riktigt fin på uppfarten? Dessutom avslöjar vi Volvos roadmap de kommande åren och du får exklusivt höra den utanför Volvos väggar för första gången i avsnitt 129 av Elbilsveckan.

1 gillning

Intressant höra Volvo ryktena och spekulationer om framtiden :+1:

Plus att de kommer med en ny EX40
Minus att de inte verkar komma med en kombi

Jag hoppas Volvo dammar av gamla härliga Volvo duett som elbil. Den laståsnan skulle åtminstone jag uppskatta :slight_smile:

1 gillning

Känns som Volvo verkligen famlar. Visst blir EX60 en succé så finns det hopp om en bra framtid. Men att inte Polestar 2 heter Volvo ES40 och att man gör en kombivariant övergår mitt förstånd.

En lastbilschaufför som älskar Volvo gissar . Ny XC 90 kommer att tillverkas i USA och säljas där i många år framöver , långt efter 2035 om Trump får bestämma . Tillverkning av Elbilar hoppas jag blir i Göteborg , med batterier tillverkade där .

Väldigt intressant om Volvo.

2 gillningar

@Esse säger Volvo EC 40 finns det två olika åsikter om
Min: Otroligt krystad design jag tycker att EX 30 är modernt Volvo formspråk faktisk riktigt snygg speciellt i baby blå med vitt tak…

Intressant att höra er take på hur Volvos framtid ser ut
Min kristallkula (och inside info) stämmer till viss del med @Esse spekulationer men frågan om ägandet kvarstår…

Så långt tänkte jag inte ens.

Bara en gissning . Kändes som möjligt .

Har nog inte sett en babyblå EX30 med vitt tak. Det fanns på XC40 vet jag, försökte få det på min men det gick inte att kombinera med den leasingdeal jag signade upp på då, gissar att andrahandsvärdet var sådär :sweat_smile:

Måste ha varit folierad för en EX30 misstar man inte ser den ganska ofta i krokarna

Jag har nyligen sett en babyblå EX40 med vitt tak hos en Volvo-ÅF, vågar inte svära på det…men det var troligen en XC40-design. Var det en äldre fossilbil eller el? Vet ej. Var inte en C40 men kan ha fel.
Skitläcker var den dock!!!
En fullträff

Kollade igenom alla blå på blocket 259st och som vanligt…hittade jag rätt på plats 250. Varför varför :rofl:

Ni ser själva, underbar!