I veckans avsnitt av Elbilsveckan pratar vi om det faktum att europeiska billobbyn åter igen kämpar för att få producera rökbilar - men samtdigt tävlar de om att vara awesome med elbilarna. Kia tycker allt är trams och fortsätter som vanligt. Volvo som inte längre är med bland de hippa tyskarna när det kommer till just den biten kommer dock ta en ny plug-in-hybrid till Europa - en plug-in-hybrid som delar radarparet i interiörsfrågan. Slutligen pratar vi om performance-bilar både från Tesla och Polestar. Vroom vroom säger vi i elektrifierad tystnad.
Det är spännande att ämnet pluginhybrider, helt naturligt, inte är en del av podden, until…..de kinesiska räktrålarna från Hisingen slår till, då jävla blir det Laddhybridsveckan!
![]()
Härligt . Då får jag nog lyssna intensivt på detta avsnittet. Intressant att höra lite om vad som händer på den fronten också.
tack för intressant snack! lyssnar påväg till jobbet..![]()
Tror inte Esse riktigt fattar att vi konsumenter bryr oss om företagens och dess frontfigurs agerande! Även om jag skulle kunna tänka mig Tesla om Elon kammar till sig kommer min fru aldrig att förlåta honom och det är ju familjen som köper bil, inte jag. Tesla känns fortfarande attraktiva ur en del synvinklar, relativt lätta och effektiva vilket ger lång räckvidd med relativt små batterier. Energieffektivitet är alltid intressant, oavsett framdrivning. Bilar med bra räckvidd som väger 2,3 ton och har batterier på 100 kWh imponerar föga.
Hahah ja det bara smög sig på!
Kul att höra @lmvl ! Välkommen till forumet ![]()
Ja en sak är ju säker och det är att Tesla är en riktig MuskELbil ![]()
Coolt, nästan som det lockr till köp! Älskar muscle cars from USA!!! Ägt en -65 Cuda ![]()