I9 är ju klart bättre när det gäller utrymmen och räckvidd, kantboll även en laddning som är bättre.
Men den är ju ”ful” och ”blobbig” och saknar helt EV9s mer framfusiga och raka designspråk, lite samma designspråk som Hyundai valde att ge I5 och som likväl hyllats.
EV9 är förövrigt den enda av Kias EV modeller som jag tycker är harmonisk och snygg i designen…sjukt snygg dessutom
Sen att Hyundai som märke sköts miserabelt i sverige speglas än mer i försäljningen.
Och just därför ser det ut likt detta på flertalet parkeringar runt om vår huvudstad.
Går inte att köpa någon av dem förrän HMG bestämt sig för att fixa ICCU-problemet på riktigt istället för att bara byta ut samma feldesignade komponent om och om igen.
Jag har kört en del med ID 4:an i de temperaturerna. Bara fått felmeddelande om 12V-batteriet, men värmen har alltid funkat bra. Dock svag värmeslinga i bakrutan, känns som att jag har mycket is under vintrarna som inte går bort.
Otroligt att ni får ut sån kvalitet vecka efter vecka. Bra jobbat
@cgullin tycker du ska köra gbg-sälen istället för Åre. Det är dit vi göteborgare åker (om du vill ha ett realistiskt test). Få kör till Åre härifrån med familj vill jag hävda.
Inte förvånad om ioniq 9. Verkligen gräslig bil exteriört. Det bakpartiet va coolt med Volvo 855 men det va 30 år sen… så enkelt är det nog.
Ja, jag har börjat inse att det är ju en jävla bit mellan Göteborg och Åre. I en bil som…. ööh.. inte är så van vid kyla.. så skulle det bli 13-14h körning… Får kanske se om det går att få tag i ett boende såhär sent :o
Egentligen är det omvända (Sälen > Gbg) mest intressant då sportlovet tar slut nu till helgen. Och lämna med halvt batteri vid 9-10 på morgonen. Sätta sig riktigt i skiten me andra ord. Självklart med takbox också för maximal förbrukning
Ni eller främst Peter pratade lite om HVO . Det finns ca 5 miljoner bilar i Sverige varav ca 500000 är Elbilar . När det gäller tunga fordon ännu mycket mindre andel . Miljöbränslen är till för att ersätta en del fossilt bränsle i dessa fordon för klimatets bästa . Är det sekundärt för elbilister eftersom det alltid ska nedvärderas i elbils sammanhang ? Biobränsle ska väl jämföras med fossila bränslen inte eldrift . Framtiden med elektriska fordon är ju redan utstakad . Men fram till den framtiden där alla fordon bytts ut , gagnar det inte klimatarbetet att nedvärdera nyttan med miljöbränslen tycker jag då . Annars så tackar jag för ett trevligt avsnitt , och ser fram emot en Video om provkörning av Zeekr 7 GT .
Onödig kommentar, ingenting nervärderades utan förklarades
För tunga lastbilar är det dock primärt vätgas som byggs ut och som en del av EUs stora giv för TEN-T Core-vägarna men innan allt antingen är vätgasifierat eller elektrifierat är nog HVO100 det bästa för dem.
Ok förlåt , det var det nog när det gäller dig . Men i forumet har det låtit så ibland . Döda kor eller slaktavfall från andra djur är nog en stor del , men det är hos en del producenter också en stor del tallolja och återvunnen frityrolja vad jag förstått .
Vad är det som @Esse så framgångsrikt säger sig ha förutspått. Vet inte vad allt det handlade om? Menar @Esse att Tesla bara varit en biltillverkare? Alla som kan analysera företag vet väl att Tesla aldrig har haft viljan att endast vara en biltillverkare…