Woho köpte för första gången bil via Carla idag
Blev en Tredje-bil till familjen / bil till grabben
Blev en svart Renault Zoe 2019 med 7900mil på mätaren. Upplevelsen var kanon. supersmidigt och känns grymt seriöst med alla tester de gör plus 12mån garanti man får på köpet
Nu hoppas jag på leverans innan helgen
Nu kan man säga att vi är maximalt elektrifierade här hemma hehe med 3 elbilar ( Kia EV6 GT, MG Marvel R, Zoe ) , 55 solpaneler à 395watt, Sigenergy batteri 40 KwH, Sigenergy laddbox, Zaptec laddbox och Easee Laddbox
Nu endast Ö-drift som saknas ![]()
hur brukar Carla leverera sina bilar till kund? Jag har fått för mig att de levereras på bärgare eller någon typ av lastbil?
men det verkar inte stämma helt 100 eftersom jag har fått ett mail från dem gällande min beställning som indirekt antyder på att bilen kommer köras hem till mig från Stockholm…. detta tror jag eftersom att i mailet står det följande “Målen är att vi ska kunna börja åka med bilen till dig 26/3. Eftersom bilen inte har snabbladdning och vi åker ned till Bjuv så kommer leveransen med största sannolikhet ske 27/3. Skulle det kunna fungera för dig?”
det gäller en Renault Zoe.
kan det verkligen stämma att de ska köra bilen hem till mig? det känns ju inte helt rätt eftersom att då blir jag ju milen som står i annonsen inte aktuella plus slitage på bilen plus eventuella skador som kanske är på vägen.