Avsnitt 196: Somna i en Skoda – Vakna i en VW

• 00:00 – Inledning
  • 09:33 – Esses nya bil
  • 18:29 – Lättare att ha elbil om den går långt
  • 20:24 – Innehåll
  • 21:00 – Parkeringsböter och hur du bestrider felaktiga sådana
  • 30:24 – Så det blev en EX50 i stället?
  • 35:55 – Skoda löser campingläge – Volkswagen stänger ner andras lösningar
  • 43:06 – Veckans begagnatbil med Carla
  • 47:11 – Gullin Campar
  • 58:18 – Suburu e-outback
3 gillningar

Kul att ni är tillbaka med poddandet :smiling_cat_with_heart_eyes:

1 gillning

Äntligen är ni tillbaka!! Som man har längtat :heart_eyes:

Härligt att ordningen är återställd!

Klipper in mitt inlägg från en annan tråd…

"Har inte sett någon svensk officiell prislista ännu, men ett från-pris på privatleasing á 3495:- verkar man kunnat ta fram enligt hemsidan.

Verkar avse instegsmodellen med Standard Range (lilla batteriet), svårt att värdera hur det står sig mot konkurrenterna…"

1 gillning

Kul med campingtester. Mera sånt :slight_smile:

Snart släpps ju PV7 också som ökar möjligheterna ytterligare för bra camping-kvalitéer.
Ryktet säger ju att KIA med partners kommer börja bygga färdiga campers också i slutet på året.
På avdelning rykten, så såg jag någonstans att Volvo EX50 väntas komma med mera knappar och reglage, vilket vore en höjdare. Sedan som ni säger så borde väl nåt annat sticka ut i själva designen också. Nu ser ju nästan alla nyare volvo likadana ut när man kollar hastigt på dom på bilder, där nästan bara längden skiljer dom åt!

1 gillning

Bra!

Rättelse ryktet säger kanske mera knappar och reglage i EX50, eftersom det är frågan hur långt man kommit i produktionen av bilen. Ingenlath är iallafall på det spåret och är nog en riktigt bra tillgång igen för Volvo när han kommit tillbaka, så om det krävs lite försening för att få knappar och reglage och kanske lite utstickande färger och detaljer till 100-års firandet nästa år i EX50 så välkomnar jag det iallafall :slight_smile:

Om det är bättre eller inte beror på storleken på knapparna och var dom sitter tycker jag . Var skärmen är placerad och hur tydliga symboler det är på den . I denna bil använder jag hellre skärmen om jag ska ändra klimatinställningar . Högre placerad än knapparna med fortsatt vidvinkel seende på vägen , och bättre upplyst med större tydligare symboler . Dom små :grimacing: knapparna ser jag inte funktionen på alla gånger , trots progressiva glasögon . Samma på Gummans Volvo V50 , för små knappar . Mycket bättre på Gamla Volvo V70 N , med större knappar . Samma i Lastbilen , bättre med knapparna eftersom dom är stora och tydliga . Men rattar till värmen är bättre än skärmen . Dom finner man med muskelminnet , utan att släppa blicken från vägen .