Där det fungerat så har det bara varit sensorer klockan 3 och 9 – skall till en koordinerad svimming för att fastna händerna där. Det gäller också att inte svimma så att du får lite tryck åt något håll på ratten för då känner den ju av att du “styr” – styr ner i diket
Det lät kanske som kritik från min sida. Men det var nog mer att jag funderade och tänkte högt.
Jag har inte testat olika positioner utom att sydväst och sydöst fungerar. Alltså var för sig. Jag har också alltid mer än ett finger.
Men en djupdykning och biljämförelse vore najs.
Finns snarare studier som påvisar att fyrhjulsdrivna bilar oftare är med i olyckor.
Är uppvuxen i Lappland och vi har aldrig haft fyrhjulsdrivna bilar i familjen, så jag skulle nog vilja hävda att det för gemene man är totalt onödigt.
Frågar du mig (som bor i Skåne) så var AWD en fullständigt negativ grej när jag för första gången upplevde att jag inte bara behövde köpa 2 nya däck och flyttade fram de som inte drivit. Nu skulle däckfirman istället kassera alla 4:a och köpa en helt ny uppsättning utan att jag på något sätt uppskattat AWD delen när jag kört bilen.
Jag läste de studierna. Det är väl för de som har AWD kanske kör i värre snöstormar än de borde göra… Det var lite så som jag fattade det när man läste mellan raderna.
Jag tycker bara de gångerna jag kört i norrland på vintern att jag känner mig tryggare med AWD.