Avsnitt 33: Minibuss > Suv

I veckans avsnitt återkopplar duon från förra veckans snackisar om Volvo EX30 och C40. Kia är påväg med en ny modell men frågan är när vi ser den i Sverige. Som tur är kommer den efterlängtade sportbacken från Volkswagen nu med svenska priser och tillhörande paket, vilket bör man skaffa, om något? Christoffer är besviken på minibussar medan Peter hyllar dom och Fisker vill ha dina pengar, varje månad! Ges Fisker för mycket uppmärksamhet, vissa verkar tycka det!

Mopeder från Volvo: Han ville rädda Volvo – med mopeder | SvD

Appropå prenumeration av funktion.
Om nu funktionen jag prenumererar på går sönder. Är det bilägaren eller uthyraren som är ansvarig att återställa funktionen?

Om funktionen slutar fungera och du betalar den är bilen trasig och då bör försäkringen gå in. Hyr du bilen så skulle jag höra av mig till hyresföretaget då det är deras försäkring som behöver användas och är det garanti så är det också dom som ska hålla kontakten. Är det din bil så kontakta service som vanligt :slight_smile:

Tror han menar att om du hyr funktionen elhissar, sen går den sönder, då betalar du för en funktion som inte fungerar, det borde ju inte behöva tas på försäkring för det är väl ändå tjänsteleverantören som ansvarar för att det fungerar.

Det är ju annat om man KÖPT tillvalet, då äger man det.
Eller missförstod jag @Mikkel

Ordet prenumerera verkar vara ett svårt ord att uttala rätt :slight_smile:

Din tolkning är rätt. Jag äger bilen men “hyr” funktionen stolväme/adaptiv farthållare… och funktionen slutar funka.

Tack för ett bra avsnitt. Uppskattas verkligen. Dock en liten (förhoppningsvis konstruktiv) feedback. Att ni under podden argumenterar för om en punkt skall vara med eller ej på agendan för podden(i detta fallet Fisker) känns lite sådär. Kanske skulle klippts bort och att ni i bästa fallet är överens om vad ni skall prata om innan ni kör igång. Nu kändes det lite som att vara med på ett ev planeringsmöte innan podden.

Är dock helt ok med att ni har olika uppfattning om bilar, märken osv. Kör hårt och ser fram emot nästa måndag :smiley:

Nja, nu var det ju inte det vi argumenterade om :slight_smile: Utan om varför Fisker får så mycket uppmärksamhet generellt – och med det också naturligtvis hos oss.

1 gillning

Förstår inte riktigt frågeställningen, om du hyr adaptiv farthållare av BMW och den slutar fungera så är det ju ett problem för BMW. Köpa eller hyra, du betalar för en funktion som inte längre fungerar tänker jag :slight_smile:

En retorisk fråga med tanke på “prenumera på funktioner i bilen”.
Har funderat på det sedan BMW började med prenumeration på eluppvärmda säten och nu tog ni upp det med Fisker.
Jag tror inte den gränsen är så tydlig att det går att svara på. :wink: