Avsnitt 36: Dissar Circle K efter en vecka med Tesla

jo, men då får du betala vad MER anser att det kostar, jag vill påstå att Circle K är billigare…

Den kommer nog köra exakt enligt hastighetsbegränsningarna – och då de inte kan programmera bilen att köra för fort så kommer omkörningar vara olidligt långsamma.

Det går snabbt i laddbranchen – Circle K inför Autocharge :slight_smile:

Dessvärre kommer det aldrig fungera på Volkswagen-bilar så som de byggs i dagsläget.

2 gillningar

Ska konfa och testa så fort jag får tillbaka min MG. Verkar som det fungerar på den :muscle:

Vad är det som gör att Plug & Charge funkar hos IONITY? Hur vet de vilken bil det är som är pluggar in laddaren?

Dom använder Plug & Charge istället för Autocharge.

Provade Autocharge idag. Är det konfigurerat tar det ca 40 sek frön att man går ur bilen tills det är igång.

Riktigt grymt. Sorry för fingret, är inte lika pro på filmning som @Esse och @cgullin men försöker iaf :grin:

3 gillningar

rena, rama drömmen :slight_smile:

@Esse kaffe när du laddar :slight_smile:

Får fixa en bil med V2L så är det bara att ta fram Moccamastern och börja brygga.

1 gillning

Du kan låna MG:n om du köper en sån adapter först :wink:

Jag m.fl lämnade feedback i Appen att man, pga frågetecknen runt säkerheten med Autochargeprotokollet, vill ha en pling i telefonen när laddning startas, så man kan stoppa och spärra kontot i tid. Circle K levererar :muscle:

4 gillningar

Hey Nothing phone broder :slight_smile:

Måste man enable den funktionen?

Autocharge behöver man enabla, sen såklart tillåta aviseringar från Cirkle K charge appen :slightly_smiling_face:

Var just anvisningarna jag tänkte på :+1:

Snyggt av er som lämnat feedback, snyggt av Circle K att lösa.