Avsnitt 43.5: Snabbsnack: Nya Volvo EM90

Här kommer ett snabbsnack efter att Peter och Christoffer kollat igenom lanseringen av Volvo EX90, som visades upp under söndagseftermiddagen. Ett vanligt avsnitt fyllt med spännande saker kommer som vanligt imorgon.

Tycker den är rätt snygg… ser maffig o robust ut sen riktigt lyxig interiör. Men sen är man ju Volvonörd och älskar typ allt dom lanserar haha

1 gillning

Volvo EM90 eller EX90??

I dom fordonskretsar jag umgås är det enthusiastbilar från 30 till 90tal som gäller många skulle inte ens drömma om att skaffa en EV deras daily driver är ofta en nyare dieselbil Jag får ofta frågor om hur det är att leva med en EV till vardags men dom ser inget upplyftande i min ID.3 Ett par gånger har jag haft ID.BUZZ till låns och då är det helt plödsligt intressant att få klämma och köra men ingen har riktigt tagit steget fullt ut förutom A som i slutet på sommaren köpte en beggad Tesla X men när jag sprang på honom på ICA häromdagen och frågade hur han trivdes med den sa han “den var helt OK men jag sålde den i veckan vågar fan inte chansa på andrahadsvärdet reservdelar och sånt med allt som händer” detta är lirare med enthusiastbilar i mångmiljonklassen

Åter till Volvo EM90 visade den för en kompis som har en maskinhall fullt med gammalt Engelskt RR Bentley Jag etc och responsen var tydlig “absolut en sån skulle jag kunna tänka mig som daily driver” det är fler av “mina gubbar” som tilltalas av MPV looken BUZZ EM90 Lexus har tydligen någon på G och Stellantis Dodge/Chrysler lär inte ligga långt efter med en EV Voyager Pacifica tillochmed dealenmedbilen podden som är V8 USA hyllade i fredags MPV och förutspådde en stor framtid för EV MPV

Jag återkommer till vad en EV är för mig det är en vitvara som vilket kylskåp som helst det ska göra det jag förväntar mig och om det även har en snygg stilren design perfekt En EV kan inte bli något annat än ett A till B transportmedel för mig På en varm solig vårdag när rapsen blommar här på Östelen tar jag inte ID.3 till Bondens Skafferi för en kalv entrecote jag tar antingen Mustangen eller cabbar ner Golfen för den känslan kan ingen EV framkalla ALDRIG

Nåå vad är det EX90 eller EM90? Jag får väl lyssna

OK lyssnat och det var EM90 som tilltalar mig :call_me_hand: