Avsnitt 55: Årets bilpremiärer på eCarExpo

Tidningen Elbilens Joakim Dyredand be-dyr-ar att eCarExpo i slutet av veckan kommer bli en riktigt höjdarevent – inte mindre än 17 premiärer kommer till golvet och trion går igenom hur peppade de är. Dessutom lottar vi ut 10+10 entrébiljeter till härligheten – där du dessutom kommer att få höra oss livepodda under helgen.

Ingen ny Peugeot E-3008 med lååång räckvidd???

Nej, dom är inte med i utställarlistan :frowning: Tycker överlag att Stellantisgruppen suger på marknadsföringen av sina elbilar, dom är aldrig med på rvent och syns aldrig skapa lite buzz när ni har bra grejer liksom, både Opel och Peugeot har kombis på gång, dessa bilar borde ha varit på eCarExpo. Nya e-3008 likaså! Men så går det väl med en importör som inte är så intresserad…

Ja Stellantis chef brukar ju vara lite negativ i pressmötena, mer av härtill är jag nödd och tvungen att bygga elbilar men vill egentligen inte! Synd för jag tycker de gör en hel del rätt designmässigt och nya C3 Electric hade jag gärna klämt på.

Dom flesta av Stellantis koncernens bilar här i Sverige kommer genom KV Bruun ett Danskt företag och vi vet ju alla vad Danskar tycker om oss Svenskar Skämt åsido KV Bruun gjorde som Tesla gjorde när dom dumpade sin PR avdelning men långt före Tesla och friställde i princip hela sin backoffice personal det som är kvar är en lean crew på försäljning reservdelar och garanti resten överlåter dom till sina ÅF att hantera med vissa incentives så vill man veta mer om deras produkter är det till sin lokala ÅF man får bege sig

Vill jag låna en bil måste jag ta kontakt med en ÅF som då återkopplar med Danmark och får OK

Vilka dagar träffar man på folket från det här forumet på mässan? :slight_smile:

Lär ju vara mycket spännande under dagarna :raised_hands:

Är där på lördagen :slightly_smiling_face:

1 gillning

I år blir det besök på branschdagen. Jag missade Göteborg pga sjukdom, så nu får det bli Solna istället.

Nya Peugeot E-3008 - Elektrisk SUV | Peugeot Sverige

De hade chansen att göra en bestseller. Men tyvärr kommer man bara kunna välja stort batteri med 2WD som det verkar… Synd. 98kWh och 4WD hade ju varit en kanonvinterbil för Sverige…

Apropå EX30 så förlänger nu Volvo samt Polestar garantin i Norge. Varför har man inte samma garantier i Sverige?

Då syns vi den dagen :slight_smile: