Avsnitt 58: Otydlig effekt på både Volvo, strejk och laddboxar

Problemet är ju att den uppenbarligen behövdes – vindrutetorkarproblematiken har gått från oacceptabel till att vara irriterande, möjligen löser det det under kommande år men det hjälper ju inte vardagen för dagens Tesla-förare.

Det finns helt klart två lägen man kan vara i som Tesla-ägare: 1. Du älskar att vara i framkant, testa teknik, följa och vurma om ett bolag i vårt och torrt. 2. Du vill bara ha en bil där självklara funktioner fungerar i vardagen.

Det är nog väldigt stor diskrepans mellan grupp 1 och 2 i upplevelse. Själv gör jag innehåll för grupp 2. Grupp 1 behöver inte bli informerade om vad som är bra och dåligt för det vet de redan.

Det är att överdriva i mitt fall! Men helt klart driver det mig att se någon som löser problem som ingen tidigare gjort.

Absolut, syftade inte på dig personligen :slight_smile:

Tänker på det du säger med grupp 2 - jag är inte så säker på att dessa ens använder farthållare? Jag får intrycket att denna grupp inte gärna vill att bilen ska kunna göra något som gör att de tappar “kontrollen” då de är lite osäkra när det gäller “ny teknik”. Jag skulle nog kunna dra det så långt att man bör inte uppmuntra eller rekommendera en Tesla till någon i denna grupp!

Tillför kanske inte så mycket till diskussionen men har 360-kamera med sensorer bak på min MG, vår golf har enbart sensorer runtom och det tycker jag är bättre.

Jag identifierar mig nog mer med esses grupp 2 än med texans grupp 2. Jag vill att det bara ska fungera som man förväntar sig men gillar teknik som tillför något, typ parkeringsradar, regnsensor och adaptiv farthållare men uppskattar inte när allt är hopkopplat och tvingat.

Tror nog det finns en grupp 3, där ligger det folket som vill ha manuell växellåda, vägrar eldrift, tycker ESP förstör körkänslan och helst har en storkubikad sugmotor, för att ha kontrollen utan att för den delen kunna känns bilens signaler ändå…

Farthållare är nog populärt hos de flesta – autopilot är nog mindre använt.

1 gillning

Detta bekräftar ju helt uppfattningen att det stora flertalet Elon/Tesla fanboys ser sig som en framtidstänkande teknikproffs allvetande übermensch och vi andra borde egentligen bara krypa tillbaka till våra grottor det är bara så oerhört tröttsamt att se och höra

Vem är du att tala om för mig vad jag kan och inte kan använda…

Nu ska jag ut i hangaren dra av överdraget och starta upp min 1968 Ford Mustang som drar strax över 2 liter/mil veva ner alla rutor och rulla ut i 10 plusgrader och sol från klarblå himmel jag tror att vårens första vända går längs Östra Kustvägen till Sandhammaren och en riktigt bra lunch

Easy there cowboy! :smiley:

1 gillning

Som Teslaförare är det väl bara att suga åt sig av alla hyllningsord :slight_smile:

2 gillningar

Om man bara ska ha två grupper (lägen) som presenterades så blir det tyvärr ganska stor kontrast. Nu var det ju Tesla-ägare det handlade om så du tillhör inte någon av grupperna :wink:

Låter fint, jag hade gärna ägt en Mustang 68:a men det är ingen utmaning nu när alla problem med denna bil är lösta såhär 56år senare :rofl:

Aha! Det är det Ford Mustang Mach E försöker emulera :smiley:

1 gillning

Har varit och det händer aldrig igen :face_with_diagonal_mouth:

Esse: Jag är nog en av dom få Vintage Mustang ägarna som inte blev helt vansinnig när Ford gav en EV det legendariska Mustang namnet och jag var på väg in i en Mach-e tyvärr kunde Ford inte leverera det hade varit coolt med en röd pandang till 68an så det blev en ID.3 istället och nu har jag köpt en vit ID.BUZZ som matchar min vita Golf Mk1 Cabriolet

Det går bra nu

1 gillning